Dan Hylander – tillbaka med besked på Hamburger Börs 8 september

Låtskrivaren, sångaren, producenten och gitarristen Dan Hylander hade stora framgångar hos såväl kritiker som publik på 70- och 80-talet. I långa perioder har han varit borta från rampljuset, men nu är han tillbaka med besked och 8 september 2012 står han på Hamburger Börs scen tillsammans med egna bandet Orkester.

Debutalbumet med rockgruppen Raj Montana Band släpptes 1978 och följdes upp med den numera klassiska plattan ”Döende Oskuld” 1980. Den första stora kommersiella framgången kom med ”September” 1981 och tre år senare fick Hylander en Rockbjörn som bästa manliga artist. Under 90-talet och framåt skrev han framgångsrikt musik till artister som Totta Näslund, Tomas Ledin, Thorsten Flinck, Sven Ingvars och Larz-Kristerz.

För två år sedan bildade en av vår tids främsta låtskrivare och artister sitt första band på drygt 20 år. Dan Hylander och Orkester drog på turné och 16 mars 2011 släpptes albumet ”Den försenade mannen”, med spår som ”Förr var det värre än nu”, ”Aldrig försent att bli ung” och ”Allt jag är”. Albumet gick rakt in på svenska försäljningslistans fjärdeplats och blev Dan Hylanders största listframgång sedan 1986. Succén följs nu upp med en konsert på Hamburger Börs 8 september.

Orkester består av Dan Hylander; Gitarr & sång / Janne Bark; Gitarr & sång / Bobby Djordjevic; Bas / Johan Hängsel; Trummor / Tomas Pettersson; Keyboards / Nilla Nielsen; Gitarr & sång / Jannike Stenlund; Violin & sång.

8 september 2012
Biljetter 295kr
Dörrar kl 19.00
På scen kl 21.00

Biljettsläpp: Fredag 23 mars på www.hamburgerbors.se

• hamburger börs
  • dan hylander
  • konsert

• Åre

Wallmans Nöjen är ett av Sveriges ledande företag inom nöjesupplevelser och integrerad kvalitetsunderhållning.  Grunden till koncernen lades redan 1956 och Wallmans Nöjen var först i Sverige med det succéartade konceptet Dinnershow där gästerna serveras en helkväll med såväl mat som underhållning. I Wallmans Nöjen ingår idag varumärkena Golden Hits, Hamburger Börs och Wallmans. Företaget är även delägare i Ladies Night. Sedan 2009 ingår Wallmans Nöjen i 2E Group.

2E Group, Nordens ledande upplevelsekoncern, skapar upplevelser och möten för en bred publik. I koncernen ingår 2Entertain, Hansen Event & Conference samt Wallmans Nöjen. 2E Group AB (publ) med kontor i Stockholm, Göteborg, Oslo, Malmö, Växjö och Falkenberg är listat på First North med Premium som Certified Adviser.