David Lindgren klar för årets Ladies Night

Ladies Night kan nu avslöja att David Lindgren tackat ja till att medverka i årets uppställning av artister. I lördags öppnade han starkt som första artist i Melodifestivalen och gick direkt till final i Globen.

I lördags stod populära David Lindgren som en av två vinnare i Melodifestivalens första tävlingsomgång och han har nu en säker plats i årets final som går i Globen den 9 mars. David har varit förhandstippad som vinnare och det har även varit ett självklart val av artist till årets Ladies Night.

- David Lindgren har en bredd som artist och en fantastiskt positiv utstrålning på scenen som verkligen smittar av sig, säger David Stenmarck, exekutiv producent Ladies Night.

Efter förra årets succé med artister som Magnus Uggla, Andreas Johnson, Hasse Brontén och Martin Stenmarck så läggs ribban högt för årets Ladies Night. Förväntningarna är höga och den kvinnliga publiken vill se en lika härlig och proffsig mix av underhållning som tidigare år.

- Vi är så otroligt glada och stolta över David Lindgrens prestation och ännu gladare över att han kommer utgöra en del i årets Ladies Night. Vi kommer att avslöja alla nyheter och den fullständiga casten senare i år och det blir ett riktigt starkt gäng, fortsätter David Stenmarck, exekutiv producent Ladies Night.

Premiären för årets Ladies Night sker under hösten 2013.

För ytterligare information:
Alexandra Öfwerman,