Don McLean jubilerar med American Pie på Hamburger Börs

En levande legend kommer till scenen på Hamburger Börs 12 november 2012. Don McLean har en lång, lysande och mycket aktiv karriär som sångare, musiker och låtskrivare. Hans låtar har spelats in av artister från alla musikgenrer och han har erhållit över 40 guld- och platinaskivor över hela världen. Allt sedan starten är han starkt förknippad med låten American Pie, som han hade stora framgångar med 1971 och som blev den mest spelade låten i amerikansk radio samma år.

– När man säger ”American Pie” tänker många på Madonnas version av låten, men det här är originalet. Don McLean är en fantastisk artist med en imponerande repertoar, som vi är mycket glada att få presentera för stockholmspubliken, säger Ingmari Pagenkemper, vd på Hamburger Börs.

McLean firar nu 40-årsjubileum för American Pie och världsturnén under 2011 inkluderade framträdanden i USA, Kanada, Nya Zeeland, Australien, Filipinerna och Singapore. 2012 har turen kommit till bland annat Royal Albert Hall i London och Hamburger Börs i Stockholm.

Datum: 12 november 2012

Klockslag: dörrar kl 18.00, på scen 20.00