Efter publiksuccén – nu förlängs The Phantom of the Opera på Cirkus med 30 extra föreställningar i vår

2Entertain - part of 2E Group

I september hade den svenska versionen av världens största musikal, "The Phantom of the Opera", premiär på Cirkus i Stockholm – med Peter Jöback som Fantomen och Emmi Christensson som Christine Dáae i denna magnifika uppsättning. Det blev en supersuccé med en nästintill 100-procentig platsbeläggning hittills! Efter biljettrusning även till vårens föreställningar förlänger man nu säsongen in i maj månad. Biljetterna till de 30 sista föreställningarna släpps i morgon 25/11.

Jag är så otroligt glad över det enorma mottagande vi får från press och publik! Det är en majestätisk produktion med alla fantastiska människor i teamet, både på och bakom scenen. Det här är ett stort härligt teamwork och jag är stolt över att både spela Fantomen och vara medproducent, säger Peter Jöback.

The Phantom of the Opera är en av världens mest storslagna musikaler och har setts av mer än 140 miljoner människor. Den sattes upp i Stockholm 1989-1995 på Oscarsteatern och den blev då en av Sveriges största teatersuccéer. Nypremiären på Cirkus i Stockholm hösten 2016 markerade även 30 år sedan musikalen sattes upp för första gången på Her Majesty’s Theatre i Londons West End. Sveriges största musikalstjärna Peter Jöback spelar The Phantom, en roll som han hyllats för både på Broadway och West End och han är en av endast fyra skådespelare som gjort rollen på båda sidor av Atlanten.

– Kombinationen Peter Jöback och Fantomen har gjort denna produktion till den mest framgångsrika i Skandinavien på 10 år, säger producent Bosse Andersson på 2Entertain, en av aktörerna bakom uppsättningen.

Biljettförsäljningen till The Phantom of the Opera på Cirkus slog rekord redan när biljetterna släpptes i november 2015. På bara fyra dagar såldes 80 000 biljetter, detta med över 10 månader kvar till premiären. För att möta den stora efterfrågan släpptes tidigt också biljetter till vårens föreställningar mellan 4 januari och 2 april. Försäljningen är nu uppe i över 210 000 sålda biljetter. Nu förlängs säsongen med 30 nya föreställningar, i april och maj så fler får möjlighet att se detta storverk i Sverige. Sista föreställningen blir den 14 maj.

Föreställningen presenteras av 2Entertain, Vicky Nöjesproduktion, Sinclair Entertainment i samarbete med Really Useful Group.

Pressbilder (fotograf Matthew Murphy):

Presskontakt:

Ebba Lindqvist PR

brev@ebbalindqvist.se

2E Group är en av de ledande aktörerna inom upplevelseindustrin i Skandinavien. Inom koncernen skapas underhållning och möten för fler än 1,8 miljoner gäster varje år – såväl privatpersoner som företagskunder.

Inom affärsområde Live Entertainment producerar 2Entertain musikal, teater, show och konsert samtidigt som man skapar specialbeställd underhållning och förmedlar artister till företagskunder.

Inom affärsområde Venues driver koncernen tio arenor för teaterföreställningar, musikaluppsättningar och krogshower. På fyra av arenorna erbjuds de egna dinnershow-koncepten Wallmans och Golden Hits. Arenorna används även för externa evenemang och möten. En elfte arena, belägen i centrala Göteborg, kommer att öppna efter pågående totalrenovering. Koncernens samlade utbud av show, musikal, teater och konsert säljs på Showtic.se.

Inom affärsområde Event utvecklar och genomför Hansen möten, konferensresor och event för företag i syfte att stärka relationen mellan varumärke och kunder, medarbetare eller partners.

2E Group har kontor i Falkenberg, Göteborg, Köpenhamn, Oslo, Stockholm och Växjö och är listat på First North Premier med Remium som Certified Adviser.

Sofia Ekskog

Project Manager Sales & Marketing 08-545 657 51