Extraföreställningar på Krister Classons hyllade monolog ”Bäst före?!” i Göteborg!

Vårens gästspel på Lisebergsteatern, med nypremiär 12 april, har redan sålt över 80% av biljetterna varför vi nu släpper ytterligare en helg, fred 4/5 kl: 19.30, lörd 5/5 kl: 16.00 & 19.30 och sönd 6/5 kl: 15.00. Totalt har därmed släppts 19 föreställningar. ”BÄST FÖRE?!” bygger på Rickard Fuchs bok ”Du ser inte så gammal ut! – Visst är det roligt att åren går…”. Richard Fuchs är läkaren och författaren vars böcker flera gånger toppat bästsäljarlistorna. Det har sålts ca 2 miljoner Fuchs-böcker i Sverige och Rickard är publicerad i 17 länder. Krister har bearbetat manuset och för regin svarar Krister tillsammans med sin son Lars Classon. Nypremiär på Lisebergsteatern den 12 april. Biljetterna till extraföreställningarna släpps till försäljning 6/2. För mer information kontakta: Janne Andersson, producent 2Entertain, 0705-517 030, janne.andersson@2entertain.com eller Michael Olofsson, försäljningschef, 070- 300 92 64, michael.olofsson@2entertain.com Fria pressbilder: www.2entertain.com 2Entertains kärnverksamhet är att på ett lönsamt sätt initiera, producera, marknadsföra och sälja kvalitativ underhållning till en bred publik på olika mötesplatser. Verksamheten bedrivs i Sverige och Norge med visionen att underhålla och beröra i en ledande position i Skandinavien. Verksamheten drivs i två dotterbolag, 2Entertain Sverige AB, som driver alla svenska projekt och 2Entertain Norge AS, som driver projekten i Norge. Koncernen äger en tredjedel i Osloteatern Chat Noir och hälften av Oscarsteatern i Stockholm tillsammans med Vicky von der Lancken. 2Entertain har kontor i Stockholm, Göteborg, Oslo och Falkenberg. Bolaget omsätte 250 Mkr under 2006 och har sitt säte i Falkenberg. Bolaget är idag noterat på First North (Nya Marknaden). 2Entertainaktien är Sveriges roligaste aktie att äga – både show och business!