Extraföreställningar släpps på ”Otroligt het”

På Lisebergsteatern har, knappt en vecka efter premiär, redan 96% av biljetterna sålts. Nu släpper vi 6 extraföreställningar: söndagarna 18/3, 25/3 och 1/4 kl: 18.30, skärtorsdagen den 5/4 kl: 19.30 samt Långfredagen den 6/4 kl: 16.00 & 19.30. Även på Lorensbergsteatern är det biljettrusning. Från nypremiären den 12/4 här har redan över 60% av biljetterna sålts. Även här släpps nu en extraföreställning: söndagen den 22/4 kl: 15.00. På scenen förutom Annika Andersson och Carina Lidbom ser vi Pia Green, Puck Ahlsell, Andreas Ljung och Andreas Andersson. Manus & regi: Lars & Krister Classon. Världspremiären för ”Otroligt het” var lördagen den 17 februari. Spelas på Lisebergsteatern i Göteborg t.o.m. 6/4 april. Fr.o.m. 12 april flyttas föreställningen till Lorensbergsteatern och spelar där t.o.m. 29 april. Biljetterna till extraföreställningarna släpps onsdagen den 21 februari. För mer information: Janne Andersson, Producent 2Entertain: 0705-517 030 eller Michael Olofsson, Försäljnings- och marknadschef 2Entertain: 070-300 92 64. Presskontakt: Rickard Werecki, Westin Promotion, 0340-67 77 26, 0708-54 38 64, rickard@westinpromotion.com Fria pressbilder under www.2entertain.com 2Entertains kärnverksamhet är att på ett lönsamt sätt initiera, producera, marknadsföra och sälja kvalitativ underhållning till en bred publik på olika mötesplatser. Verksamheten bedrivs i Sverige och Norge med visionen att underhålla och beröra i en ledande position i Skandinavien. Verksamheten drivs i två dotterbolag, 2Entertain Sverige AB, som driver alla svenska projekt och 2Entertain Norge AS, som driver projekten i Norge. Koncernen äger en tredjedel i Osloteatern Chat Noir och hälften av Oscarsteatern i Stockholm tillsammans med Vicky von der Lancken. 2Entertain har kontor i Stockholm, Göteborg, Oslo och Falkenberg. Bolaget omsatte 250 Mkr under 2006 och har sitt säte i Falkenberg. Bolaget är idag noterat på First North (Nya Marknaden). 2Entertainaktien är Sveriges roligaste aktie att äga – både show och business!