Extraföreställningar släppta till hyllad komedi!

I Ett makalöst bröllop – kärlek vid första ögonkastet, som enligt recensenterna är en av Thomas Peterssons roligaste pjäser och som präglas av "klockrent lekfullt skådespeleri", har samtliga i ensemblen framträdande roller.

Thomas står på scen tillsammans med Robin Stegmar, Anna Carlsson, Ing-Marie Carlsson, Anna-Karin Palmgren och Jeanette Capocci, alla rosade av kritikerna, inte minst den sistnämnda, som gör sin "bästa farsroll hittills" och det som städerska "med beundransvärd komisk tajming och mimik som saknar motstycke".

– Vi har en väldigt väl sammansatt ensemble och vi har riktigt roligt ihop, vilket märks både på scen och i salongen, säger Thomas Petersson som, tillsammans med regissören Christoffer Bendixen (f.d. Göransson), har översatt och bearbetat engelsmannens Robin Hawdons pjäs Perfect wedding.

Ett makalöst bröllop – kärlek vid första överkastet hade premiär på Halmstads Teater i november, fortsatte till Nöjesteatern i Malmö i januari, och spelas på Lisebergsteatern i Göteborg februari - april. Datum för de nya föreställningarna är 9, 10, 16, 17 april

Handlingen i Ett makalöst bröllop startar när Thomas Peterssons rollfigur vaknar i bröllopssviten efter en blöt svensexa och har en annan kvinna (Anna-Karin Palmgren) än sin fru (Anna Carlsson) bredvid sig i sängen. Brudgummens bestman (Robin Stegmar) kommer och tillsammans med städerskan (Jeanette Capocci) försöker de rädda situationen. Men så kommer den blivande svärmodern (Ing-Marie Carlsson) förbi, och den blivande bruden är också på väg...

För ytterligare information:
Janne Andersson, producent 2Entertain, tfn 070-55 17 030,
Malin Lundström, försäljningschef, tfn 0733-64 66 66,
Ann Waldeborn, pressansvarig, tfn 0702-69 53 01

Bilder för fri publicering:  www.2entertain.com

2Entertain

initierar, producerar, marknadsför och säljer kvalitativ underhållning för en bred publik. I koncernen ingår svenska Hansen Conference & Event samt Wallmans Nöjen. 2Entertain är delägare i Osloteatern Chat Nior samt Stockholmsteatrarna Oscarsteatern och China Teatern. 2Entertain med kontor i Stockholm, Göteborg, Oslo och Falkenberg är listat på First North med Remium som Certified Adviser.