Familjeteatern Saltkråkan spelas hela jullovet på Intiman!

Nu är det dags att presentera årets familjeföreställning under jullovet. Efter tidigare succéer som Pippi Långstrump, Emil i Lönneberga och Peter Pan är det dags att bege sig långt ut i Stockholms skärgård, till ön Saltkråkan!

Astrid Lindgrens Saltkråkan fyller 50 i år! Detta firar vi med att teaterföreställningen "Vi på Saltkråkan" kommer till Intiman och spelas hela jullovet med premiär 13 dec.
2Entertain och Kåma Nöje presenterar den oförglömliga berättelsen om sommargästerna och de fast boende på ön.
________________________________________

På ön Saltkråkan bor flickan Tjorven med sin stora hund Båtsman, mamma, pappa och sina två äldre systrar Teddy & Freddy. Tjorven vet och kan nästan allt, särskilt om hur saker och ting går till på just Saltkråkan. En dag i juni anländer familjen Melkersson till ön med pappa Melker i spetsen och hans fyra barn; Malin, Johan, Niklas och lille Pelle. De är stadsbor som ska spendera hela sommaren på Saltkråkan och sedan den dagen är ingenting sig likt för vare sig Melkerssons eller öborna.

Sommaräventyren avlöser varandra och farbror Melker får inte riktigt den lugn och ro han tänkt sig. Vackra Malin blir precis som hemma i stan ständigt uppvaktad av efterhängsna beundrare, något som hennes yngre bröder ger sig den på att sätta stopp för. Tur att Tjorven finns där genom alla strapatser, aldrig sen med kloka råd och intressanta frågor.

Regi: Kålle Gunnarsson
Produktion: 2Entertain och KåMa Nöje

I rollerna bl.a:
Hanna Elffors-Elfström, Robin Rösehag, Anna Hallgren, Kristian Ståhlgren och Petronella Wester.

Biljetterna släpps den 6 september
Föreställningen spelas 13/12-6/1.

För mer info: www.intiman.nu
Pressansvarig: Anna Andersson, anna.andersson@2entertain.com, 08-545 841 40

2Entertain initierar, producerar, marknadsför och säljer underhållning till en bred publik på olika mötesplatser. Sedan starten 1987 jobbar man med en vision om att ständigt utveckla såväl show som business. 2Entertain driver ett antal egna teaterarenor som Vallarnas Friluftsteater i Falkenberg, Lisebergteatern i Göteborg och Intiman i Stockholm. Dessutom driver 2Entertain, tillsammans med Vicky Nöjesproduktion, både Oscarsteatern och China Teatern i Stockholm. 2Entertain är sedan 2010 en del av 2E Group.

2E Group, en av de ledande aktörerna inom upplevelseindustrin i Skandinavien - skapar levande underhållning och meningsfulla möten för såväl privatpersoner som företagskunder. I koncernen ingår 2Entertain, Hansen, Showtic samt Wallmans Nöjen. 2E Group har 10 egna arenor och bedriver e-handel genom SHOWTIC.se. Inom koncernen skapas upplevelser och möten för mer än 1,8 miljoner gäster varje år. 2E Group har kontor i Stockholm, Göteborg, Oslo, Växjö och Falkenberg och är listat på First North med Remium som Certified Adviser.

Anna Andersson

Project Manager Sales & Marketing 0733-161646