Hamburger Börs presenterar stolt: Sinéad O´Connor 15 maj 2013

Med en av rockvärldens mest spektakulära röster – laddad med passion och svärta och med en förmåga att beröra lyssnaren ända in i själen – har Sinéad O’Connor skrivit in sig i musikhistorien som en av nittiotalets främsta ikoner. Hennes största framgång, Prince-covern Nothing Compares 2 U, är en odödlig klassiker och hennes mix av soul, folkmusik och reggae är unik. Med sitt rakade huvud, distinkta klädstil och frispråkighet utmanade Sinéad O’Connor även stereotypimagen för en kvinnlig rockstjärna och inspirerade bland andra Courtney Love och Alanis Morisette.

Efter miljontals sålda album är hon aktuell med sitt nionde studioalbum, How About I Be Me (And You Be You), som hyllas som en kraftfull comeback av både fans och kritiker.

Sinéad O’Connor intar Hamburger Börs den 15 maj, hennes första konsert i Sverige på över tjugo år. Redo att blotta sitt hjärta och sin fantastiska röst i ett intimt och gåshudsframkallande framträdande, ackompanjerad av ett akustiskt sexmannaband. Det kommer att bli magiskt.

SINÉAD O’CONNOR

Hamburger Börs, Jakobsgatan 6
Onsdagen den 15 maj
Dörrarna öppnar kl. 18.00
Biljettpris: 425 kr
Åldergräns 18 år

Biljetter finns till försäljning via:
www.hamburgerbors.se
www.showtic.se

För intervjuer, pressbilder och ytterligare information kontakta
Paulina Stoltz Kragh: paulina.stoltz@gmail.com, tel: 070-461 74 35.