I Love Musicals - världens största musikalkonsert på Ullevi i sommar

2Entertain - part of 2E Group

Peter Jöback, Helen Sjöholm och Tommy Körberg tillsammans på scen för första gången.

I Love Musicals, Peter Jöbacks egen hyllning till musikalgenren, är tillbaka i ett större format än någonsin tidigare! Den 17 juni uppträder Peter Jöback tillsammans med Helen Sjöholm och Tommy Körberg i en galakväll på Ullevi i Göteborg. En historisk afton som med 40-mannaorkestern Stockholm Sinfonietta, en stor dans-och sångensemble och gästande stjärnsolister från Broadway och West End blir världens största musikalkonsert.

Biljetterna släpptes idag - läs mer på www.showtic.se/ilovemusicals

Peter, som hyllats både på Londons West End och på Broadway när han spelade den legendariska titelrollen i ”The Phantom of the Opera”, har under året gjort succé som Fantomen här hemma i Sverige.

"Det känns fantastiskt att ta mitt drömprojekt I Love Musicals till landets mest klassiska sommararena tillsammans med några av världens främsta musikalartister!" - säger Peter Jöback.

Sommarens stora musikalkväll i Göteborg blir första gången som de tre svenska giganterna Jöback, Sjöholm och Körberg står tillsammans på scenen. Stjärnglansen kommer att förstärkas ytterligare med gästande musikalstjärnor från Broadway och West End. Precis som under tidigare turnéer med I Love Musicals framförs musiken av den internationellt välrenommerade 40-mannaorkestern Stockholm Sinfonietta. Konserten kommer alltså med råge att göra skäl för namnet ”I Love Musicals – Allstars”.

2017 års Ullevikonsert blir Peter Jöbacks femte uppsättning av I Love Musicals. Konsertkonceptet skapades 2012 som en hyllning till musikteatergenren och blev en omedelbar publiksuccé som turnerade runt bland utsålda skandinaviska arenor och förra sommaren sattes I Love Musicals upp i Tokyo. Idén var lika enkel som framgångsrik - att spela de bästa låtarna från de största musikalerna i en grandios produktion, för den stora publiken av musikalälskare runt om i landet!

Även kritikerna deltog i hyllningarna, några exempel:

”Det går förmodligen inte att göra en mer kärleksfull hyllning till musikalgenren” skrev Aftonbladet och Expressen lät oss veta att ”Peter är en av världens bästa musikalartister”.

Föreställningen presenteras av Live Nation, Sinclair Entertainment, 2Entertain och Vicky Nöjesproduktion.

Biljetterna till I Love Musicals – Allstars den 17 juni på Ullevi släpptes idag - läs mer på www.showtic.se/ilovemusicals

.

• 2entertain
  • i love musicals
  • ullevi

2E Group är en av de ledande aktörerna inom upplevelseindustrin i Skandinavien. Inom koncernen skapas upplevelser för fler än 1,8 miljoner gäster varje år.

Inom affärsområde Event utvecklar och genomför Hansen event för företag med hela världen som arbetsfält – se www.hansen.se.

Inom affärsområde Live Entertainment producerar 2Entertain musikal, teater, show och konsert samtidigt som man skapar specialbeställd underhållning och förmedlar artister till företagskunder. 2Entertain driver också fem teaterarenor – se www.2entertain.com.

Inom affärsområde Venues drivs fem arenor för mat- och showupplevelser. På fyra av arenorna erbjuds de egna dinnershow-koncepten Wallmans och Golden Hits – se www.wallmans.com och www.goldenhits.se och på den femte – se www.hamburgerbors.se - skapas krogshower med aktuella artister. Ytterligare en arena öppnar i centrala Göteborg efter pågående totalrenovering och samtliga arenor erbjuds också för galor företagsevent.

Koncernens hela utbud av show, musikal, teater och konsert säljs på den egna biljettbokningssajten Showtic.se – se www.showtic.se.

2E Group har kontor i Göteborg, Stockholm, Köpenhamn, Oslo, Falkenberg och Växjö och är listat på First North Premier med FNCA som Certified Adviser.

Annika Cardell

Marknads- & Försäljningschef 2Entertain 0733 646535