Krister ”Stefan&Krister” Classons succémonolog ”Bäst före?!” tillbaks till Lisebergsteatern i Göteborg!

Efter premiären på Lisebergsteatern i september och turnerandet över hela södra Sverige under resten av hösten så är det nu klart att föreställningen kommer tillbaks till Göteborg och Lisebergsteatern i april 2007. 15 exklusiva föreställningar med nypremiär 12 april. - Vi spelade endast tre veckor i Göteborg i september, säger Krister Classon och det är väldigt, väldigt många som hört av sig och frågat om en fortsättning. Egentligen var det inte meningen att jag skulle spela under våren men nu när vi lyckats få loss Lisebergsteatern så känns det jättekul att komma tillbaks till Göteborg, fortsätter han. - ”Bäst före?!” har varit en oerhörd publiksuccé under hela hösten. Var vi än spelat så har det varit helt slutsålt, säger Michael Olofsson, försäljningschef på 2Entertain. Jättekul att vi hittat en lösning i Göteborg och kan erbjuda vår trogna publik på Lisebergsteatern ännu en möjlighet att se succén, avslutar han. ”BÄST FÖRE?!” bygger på Rickard Fuchs bok ”Du ser inte så gammal ut! – Visst är det roligt att åren går…”. Richard Fuchs är läkaren och författaren vars böcker flera gånger toppat bästsäljarlistorna. Det har sålts ca 2 miljoner Fuchs-böcker i Sverige och Rickard är publicerad i 17 länder. Krister har bearbetat manuset och för regin svarar Krister tillsammans med sin son Lars Classon. Nypremiär på Lisebergsteatern den 12 april. Biljettsläpp: Onsd 29/11 kl: 10.00. För mer information kontakta: Janne Andersson, producent 2Entertain, 0705-517 030, janne.andersson@2entertain.com eller Michael Olofsson, försäljningschef, 070- 300 92 64, michael.olofsson@2entertain.com Fria pressbilder: www.2entertain.com 2Entertains kärnverksamhet är att på ett lönsamt sätt initiera, producera, marknadsföra och sälja kvalitativ underhållning till en bred publik på olika mötesplatser. Verksamheten bedrivs i Sverige och Norge med visionen att underhålla och beröra i en ledande position i Skandinavien. Verksamheten drivs i två dotterbolag, 2Entertain Sverige AB, som driver alla svenska projekt och 2Entertain Norge AS, som driver projekten i Norge. Koncernen äger en tredjedel i Osloteatern Chat Noir och hälften av Oscarsteatern i Stockholm tillsammans med Vicky von der Lancken. 2Entertain har kontor i Stockholm, Göteborg, Oslo och Falkenberg. Bolaget beräknas omsätta 250 Mkr under 2006 och har sitt säte i Falkenberg. Bolaget är idag noterat på First North (Nya Marknaden). 2Entertainaktien är Sveriges roligaste aktie att äga – både show och business!