LEDIN – SKARPT LÄGE! Han är tillbaka!

2Entertain - part of 2E Group

Efter en lång rad kritikerrosade publiksuccéer och efter två års uppehåll intar en av Sveriges mest älskade artister återigen scenen. Det gör han med en nyskapad musikalisk käftsmäll till show. En lika klassisk som modern upplevelse, där Tomas alla odödliga hits står i centrum.

”Jag ser verkligen fram emot det här. Det har varit skönt men lite egen tid och en tom kalender, men nu är lusten tveklöst tillbaka.”

Få svenska artister kan peka på en lika lång och framgångsrik karriär. Under de hektiska åren 2011 - 2015 radade Tomas upp ett pärlband av succéer.

Hösten 2011 - var det premiär för den nyskapande och kritikerrosade krogshowen Ledin Showtime. Succén spelades under fyra säsonger för drygt 250 000 personer.

Hösten 2011 – uppskattad medverkan i TV4-succén ”Så mycket bättre”.

Sommaren 2012 - släpptes listettan och det guldsäljande dubbelalbumet ”40hits/40år”.

Sommaren 2012 - inbjöds Tomas som den första artisten någonsin till SVTs ”Allsångsscenen är din”, en timmeslång direktsänd hyllning.

Hösten 2013 - kom folkmusikalbumet ”Höga Kusten”, även det en etta på försäljningslistan. Albumet sålde guld, tilldelades en Grammis.

Våren 2014 - gjordes en framgångsrik konsertturné med Höga Kusten Kapellet, som förlängdes in i sommaren.

Sommaren 2015 - var det dags för en klassisk sommarturné i Sverige, Norge och Finland. ”Livs Levande Ledin” sågs av drygt 180 000 personer.

Räkna med en spektakulär show i högt tempo och med glimten i ögat. Med en artist vassare och mer laddad än någonsin.

”Tanken på att göra något på en fast scen igen blev minst sagt frestande, att få stå där med ett stort band i ryggen är svårt att tacka nej till. Och sedan, framförallt, mötet med publiken. Det lyckorus och den energi som vi fått uppleva tillsammans, kopplat till alla uppmuntrande kommentarer på sociala medier gjorde att beslutet blev enkelt. Det känns fint nu, som det ska. Både lockande och lite skrämmande att kliva ut på scenen igen.”

Premiär på Cirkus i Stockholm, den 15 september 2017.

Biljetterna släpps 21 februari.

Missa inte höstens musikaliska lyckopiller!

Föreställningen presenteras av 2Entertain, Live Nation och Vicky Nöjesproduktion.

Presskontakten: Kim Halling, Live Nation +46 702 219 718

• tomas ledin
  • cirkus
  • 2entertain
  • ledin

2E Group är en av de ledande aktörerna inom upplevelseindustrin i Norden. Inom koncernen skapas upplevelser för fler än 1,8 miljoner gäster varje år.

Inom affärsområde Event verkar Hansen och Minnesota Communication och sammantaget är de den största aktören inom eventbranschen i Norden. Se mer på www.hansen.se och www.minnesota.se

Inom affärsområde Live Entertainment producerar 2Entertain musikal, teater, show och konsert samtidigt som man skapar specialbeställd underhållning och förmedlar artister till företagskunder. 2Entertain driver också fem teaterarenor – se www.2entertain.com.

Inom affärsområde Venues drivs fem arenor för mat- och showupplevelser. På fyra av arenorna erbjuds de egna dinnershow-koncepten Wallmans och Golden Hits – se www.wallmans.com och www.goldenhits.se och på den femte – se www.hamburgerbors.se - skapas krogshower med aktuella artister. Ytterligare en arena öppnar i centrala Göteborg efter pågående totalrenovering och samtliga arenor erbjuds också för galor företagsevent.

Koncernens hela utbud av show, musikal, teater och konsert säljs på den egna biljettbokningssajten Showtic.se – se www.showtic.se.

2E Group har kontor i Göteborg, Stockholm, Köpenhamn, Oslo, Falkenberg och Växjö och är listat på First North Premier med FNCA som Certified Adviser.

Sofia Ekskog

Project Manager Sales & Marketing 08-545 657 51