Minnesota Commuication nominerade i Gyllene Hjulet

Minnesota Communication - part of Moment Group

Förra veckan offentliggjordes årets nomineringar för den svenska upplevelseindustrins branschgala Gyllene Hjulet. Tävlingen firar i år 20 år och projektteamet på Minnesota är därför extra hedrade över att i år bli nominerade i kategorin ”årets interna event” tillsammans med Fastighetsbyrån för deras 50-årsjubileum ”50 shades of Great”.

Uppdraget
Med flest mäklare, störst marknadsandel och omsättning är Fastighetsbyrån landets ledande mäklarkedja. Bakom den ledande positionen ligger en engagerad franchiseorganisation – en organisation som år 2016 fyllde 50 år.

Minnesotas uppdrag var att samla de närmare 1650 medarbetarna på den årliga kickoffen för att bygga stolthet över det som Fastighetsbyrån och dess medarbetare hittills åstadkommit samt stärka engagemanget inför framtiden.

Lösningen
Minnesota skapade det övergripande konceptet ”Fifty Shades of Great” – en humoristisk blinkning till en viss, populär Hollywoodfilm. Konceptet syftade till att hylla medarbetarna och lyfta fram företagets framgångar under de gångna femtio åren.

Innehållet under dagen förmedlades genom fyra akter: ”Fifty Shades of Talkshow”, ”Fifty Shades of Kundmöte”, ”Fifty Shades of Wow” och ”Fifty Shades of Great”. I ett rasande tempo avlöste de många talarna varandra på scenen i Annexet under varierade presentationsformer: paneldiskussion, talk show, debatt mm. David Batra underhöll med specialskrivet material och avslutningsvis tog Darin publiken med storm genom ett känslomässigt framträdande ackompanjerat av en stråksextett. Under framträdandet formade bilder på medarbetarna Fastighetsbyråns varumärkeslöfte: ”Vi bryr oss”.

Hyllningarna fortsatte under kvällen: vid den storslagna galamiddagen i Globen regnade det priser över de medarbetare och kontor som varit extra framträdande under året. På scen stod Darin, Orup, Miriam Bryant och Alcazar för underhållning i världsklass.

Resultatet
Över 99 % av Fastighetsbyråns medarbetare deltog på jubileumskickoffen. Av dessa angav 94,6 % att de kände sig inspirerade i sitt fortsatta arbete och 93,8 % tyckte att kickoffen var en fullträff.

Ta gärna en titt på caset i sin helhet - klicka här.