Minnesota flyttar till nytt kontor i Stockholm

Minnesota Communication - part of Moment Group

En flytt är något man lätt engagerar sig lite extra i. Sällan får man ett bättre tillfälle att städa ut det gamla och lyfta in det nya. Eftersom gänget på Minnesota gärna ser sig som nybyggare, vill de förstås göra det mesta av möjligheten!

Nya möjligheter
Minnesotas nya kontor finns i Convendum – ett co working center som de delar med andra nybyggare: start-ups, hubbar och andra dynamiska aktörer under utveckling. Tillsammans hoppas de på att upptäcka nya affärsmöjligheter, samarbeten och lösningar.

Mer engagemang
De har valt bort fasta arbetsplatser. Istället har de rikligt med olika typer av arbets- och mötesytor: loungemiljöer, konferensrum, ståbord och tysta rum. De är övertygade om att en flexibel arbetsplats kommer att frigöra ännu mer kreativitet och korsbefruktning – till nytta för deras uppdragsgivare.

Bättre tillgänglighet
Digital kommunikation i all ära, men Minnesotas hjärta klappar ändå lite extra för det fysiska mötet. Det nya läget, ett stenkast från Centralstationen, gör det ännu enklare att kika förbi.

Varför inte hänföras av skylinen från takterassen? Eller njuta en frukost tillsammans i deras lounge? Du är varmt välkommen!

Nytt kontor (fr o m 4 september)

Minnesota Communication
Vasagatan 16

Moment Group är en av de ledande aktörerna inom upplevelseindustrin i Norden. Inom koncernen skapas upplevelser för fler än 1,8 miljoner gäster varje år. Moment Group är listat på First North Premier med FNCA som Certified Adviser. Verksamheterna inom Moment Group bedrivs i tre affärsområden med kontor i Göteborg, Stockholm, Köpenhamn, Oslo, Falkenberg och Växjö.

Inom affärsområde Event verkar Hansen och Minnesota Communication och sammantaget är de den största aktören inom eventbranschen i Norden. Se mer på www.hansen.se och www.minnesota.se.

Inom affärsområde Live Entertainment producerar 2Entertain musikal, teater, show och konsert. De skapar specialbeställd underhållning, förmedlar artister till företagskunder och driver fem teaterarenor. 2Entertain driver också biljettbokningssajten SHOWTIC.se – se mer på www.2entertain.com och www.showtic.se.

Inom affärsområde Venues driver Wallmans Group fem arenor för mat- och showupplevelser. På fyra av arenorna erbjuds de egna dinnershow-koncepten Wallmans och Golden Hits – se www.wallmans.com och www.goldenhits.se och på den femte – se www.hamburgerbors.se - skapas shower med aktuella artister. Ytterligare en arena öppnar i centrala Göteborg efter pågående totalrenovering och samtliga arenor erbjuds också för galor och företagsevent.

Andy Pimmeshofer

CEO, Founder - MInnesota Communication