Ny VD för 2Entertain

1 oktober 2003 får 2Entertain AB (publ) en ny VD. Göran Grell, idag VD för Resia AB, ersätter en av 2Entertains grundare Bosse Andersson. 2Entertain har haft en kraftig tillväxt senaste åren och bytet på VD- posten är en viktig del i att vidareutveckla 2Entertain till att bli Nordens ledande nöjesproduktionsföretag. Göran Grell (38) har varit VD för Resia i 5 år och besitter den kompetens och erfarenhet som 2Entertains strategi kräver. Göran har utvecklat Resia från ett regionalt företag till Nordens största privatägda resebyråkedja med 45 resebutiker och en omsättning på 1,8 miljarder kronor. Omsättningen har tredubblats under Görans VD-period. Göran är sedan knappt ett år ledamot i 2Entertains styrelse. 2Entertains nuvarande VD Bosse Andersson har parallellt med VD-jobbet även varit en av företagets producenter. Bytet på VD-posten är i linje med Bosses önskan att få tid att producera fler framgångsrika produktioner. - Om Ikeas vision var att möblera Sverige så är 2Entertains att underhålla Norden, säger Göran Grell. 2Entertain har under hösten 300 000 stolar på teatrar och showlokaler ett erbjuda med följande föreställningar: "Rhapsody in Rock in Concert" på Cirkus/Stockholm "KikkiBettanLotta" på Cirkus/Stockholm "Lena Philipsson" på Rondo/Göteborg, "Sven-Ingvars Show" på Sentrum Scene/Oslo "Barnaskrik och Jäkelskap" med Stefan & Krister på Lisebergsteatern/Göteborg "Var är Zlatan" med Thomas Petersson på Halmstads Teater "Jörgen Mörnbäck" på Lisebergsteatern/Göteborg Musikalen "Fame" på Chat Noir/Oslo "Varité" på Chat Noir/Oslo "Owe Thörnquist" på Sverigeturné - 2Entertain har en vision att bli Nordens ledande producent och innehållsleverantör av kvalitativ scenunderhållning, säger 2Entertains styrelseordförande Håkan Meyer. Förstärkningen med Göran Grell som VD tillsammans med företagets engagerade personal ökar förutsättningarna att nå denna vision. För mer information kontakta Håkan Meyer, styrelseordförande telefon 0346 - 136 20, 0707 - 499990 Göran Grell, ny VD 1 oktober 2003 telefon 031-636 001, 0706 - 358 107. Med vänliga hälsningar Åsa Nathell, Marknadschef 2Entertain AB (publ) Telefon 0705 - 666 912 2Entertain AB (publ) bildades i oktober 2002 genom en sammanslagning av de två produktionsbolagen PowerArt och Nöjespatrullen. 2Entertain har hela Norden som arbetsfält med kontor i Göteborg, Stockholm, Oslo och huvudkontor i Falkenberg. Företaget är noterade på Göteborgs OTC-lista. 2Entertain erbjuder ett komplett utbud av nöjesupplevelser för såväl privatpersoner som företag i hela Norden samt en rad tjänster för artister, t.ex. management. Företagets vision är att bli Nordens ledande producent och innehållsleverantör inom upplevelseindustrin. 2Entertains planerade omsättning 2003 är drygt 200 miljoner. Företaget har 28 fast anställda samt 470 projektanställda. Mer information på www.2entertain.com.