Nytt aktieägarprogram Nöjesproducenten 2Entertain bjuder aktieägarna på gratis underhållning

Den 1 januari 2006 lanserar nöjesproduktionsbolaget 2Entertain ett helt nytt aktieägarprogram för alla som har minst 2 000 aktier i bolaget. Gratisbiljetter, smygpremiärer, back-stagepass och möjlighet att förboka premiärbiljetter är några av förmånerna som ingår i programmet. – Vi försöker leva upp till ambitionen att vara Sveriges roligaste aktie och ge våra aktieägare ett väsentligt mervärde och en möjlighet att uppleva våra produktioner lite oftare. Att äga aktier i vårt bolag ska vara både show och business, säger Göran Grell, VD 2Entertain. I aktieägarprogrammet ingår bland annat: • Alltid först med senaste nytt från våra scener och 2Entertain • Möjlighet att köpa biljetter före andra gäster vid nya biljettsläpp • Eget telefonnummer till VIP-bokning av biljetter • Gratis garderob vid uppvisande av aktieägarbadge • Sistaminuten-erbjudande till föreställningar • Inbjudan till ett par smygpremiärer varje år • Erbjudanden från 2Entertains samarbetspartners – Elite Hotels, Malmö Aviation m fl • Specialaktiviteter endast för aktieägare För att så många som möjligt ska kunna få tillgång till aktieägarprogrammet kommer 2Entertain under november att erbjuda alla nuvarande aktieägare en möjlighet att öka sitt aktieinnehav i 2Entertain. Nyligen har också bolagets styrelse fattat beslut om att lämna Göteborgslistan, och ansöka om en notering på Nya Marknaden. Handeln på Nya Marknaden beräknas starta i januari 2006. Aktieägarprogrammet kommer att skickas ut vecka 45. För ytterligare information om aktieägarprogrammet, kontakta: Susanne Nilsson, Controller 2Entertain AB (publ), 0771-170000 eller 0708-18 88 40, susanne.nilsson@2entertain.com, alternativt läs mer på www.2entertain.com 2Entertains kärnverksamhet är att på ett lönsamt sätt initiera, producera, marknadsföra och sälja kvalitativ underhållning till en bred publik på olika mötesplatser. Verksamheten bedrivs i Sverige och Norge med visionen att underhålla och beröra i en ledande position i Skandinavien. Verksamheten drivs i två dotterbolag, 2Entertain Sverige AB, som driver alla svenska projekt och 2Entertain Norge AS, som driver projekten i Norge. Koncernen äger en tredjedel i Osloteater: Chat Noir och hälften av Oscarsteatern i Stockholm. 2Entertain har kontor i Stockholm, Göteborg, Oslo och Falkenberg. Bolaget beräknas omsätta 250 Mkr under 2005. Bolaget är noterat på OTC-listan i Göteborg och har sitt säte i Falkenberg. 2Entertainaktien är Sveriges roligaste aktie att äga!