Över 100 000 kommer att se Virus i bataljonen!

- Det är beundransvärt att två så unga killar kan skriva en så himla bra buskis. Det innehåller ovanligt många roliga figurer, så vi kommer att få många nya publikfavoriter i sommar, säger föreställningens regissör Ulf Dohlsten.

Det unga manusteamet, Per Andersson och Lars Classon, fann varandra i Två ägg i högklackat på Vallarna 2005, när Per stod på scen och Lars var regiassistent. Sedan två år tillbaka har de skapat humor tillsammans i 2Entertains projekt Manusverkstan.

- Det är våra olikheter som är vårt framgångsrecept och dessutom gör det så kul. Vi har olika humor och medan Lars är lugn och effektiv står jag för spontana och lite galna infall., säger Per Andersson.

Per Andersson beskriver sin humor som en blandning mellan Monty Python, Hasse å Tage och LeilaK. För många är han bekant från tv-program som Grotesco, Parlamentet, Time Out, Doobidoo och Extra Extra. I sommar är han aktuell, inte bara för Vallarnas friluftsteater utan även som manusförfattare och skådespelare i Ugglas Revy i Karlshamn. Dessutom har Per tillsammans med Pär Nymark, som spelar i Virus i bataljonen, premiär på sitt radioprogram Radiorevyn i P1, även det nu på söndag.

- Ja det är verkligen mycket nu men det är viktigt för mig att ha roligt i allt jag gör och ständigt söka nya utmaningar. Och nu är jag jädrans förväntansfull och enormt laddad inför premiären på Virus i bataljonen. Och det är förstås spännande att så många beräknas se föreställningen, berättar Per som faktiskt inte sett repetitionerna en enda gång.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ensemble: Siw Carlsson, Jojje Jönsson, Claes Månsson, Thomas Hedengran, Charlott Strandberg, Mikael Riesebeck, Pär Nymark och Kent Vickell.

Vallarna är Sveriges vackraste och mest välbesökta friluftsteater. Förra årets uppsättning, Solsting och snésprång, sågs av 68 000 besökare. Totalet sett, med turné och tv-sändning i TV4 sågs föreställningen av över 1,3 miljoner människor.

För ytterligare information:
Janne Andersson, producent 2Entertain, tfn 070-55 17030, Malin Lundström, försäljningschef tfn 0733-64 66 66, Lars Sjögrell, pressansvarig, tfn 0702-69 53 00.

Bilder för fri publicering:
www.2entertain.com och www.vallarna.se
initierar, producerar, marknadsför och säljer kvalitativ underhållning för en bred publik. I koncernen ingår svenska Hansen Conference & Event. 2Entertain är delägare i Osloteatern Chat Noir samt Stockholmsteatrarna Oscarsteatern och China Teatern. 2Entertain med kontor i Stockholm, Göteborg, Oslo och Falkenberg är listat på First North med Remium som Certified Adviser.

2Entertain