Orup till Rondo med succén "Viva La Pop”

2E Live – part of 2E Group.
Orup har gjort stor succé i Stockholm med "Viva La Pop”. I höst kommer popkungen till Rondo i Göteborg och ger hela 53 föreställningar av den bejublade och kritikerhyllade showen. Dagens Nyheter beskriver "Viva La Pop” som "kärlek till ren pop”, Aftonbladet tycker den är ”dansande nära högsta betyg” och Expressen undrar om "Orup någonsin varit mer underhållande". Biljetterna till höstens föreställningar av "Viva La Pop” på Rondo i Göteborg släpps kl 09.00 måndagen den 16 mars.

– Det är så jäkla roligt att göra den här showen med det här fantastiska bandet så jag känner att jag bara vill köra på. Jag har ju själv lirat på Rondo innan och även varit där och sett många andra shower och gillar verkligen stämningen i lokalen – så det kändes som ett givet nästa steg. Är ni redo? Jag är redo. Nu kör vi, säger Orup själv inför den nya höstsäsongen i Göteborg.

Orup släppte under vintern samlingsplattan ”Viva La Pop – Det bästa med Orup” och gjorde i början av året ett bejublat liveframträdande på "Idrottsgalan” i TV4 där han bjöd på ett koncentrerat smakprov av "Viva La Pop”-showen. Dessutom invigde Orup nyligen QX-galan 2015 och fick hela Cirkus att sjunga med i "Pojkarna på rad”.

I "Viva La Pop” bjuder Orup på en imponerande hitkavalkad från sin långa karriär. Allt från 80-talets tidlösa klassiker till hans senaste hits och uppmärksammade covers från höstens säsong av "Så mycket bättre” på TV4.

"Viva La Pop” har varit utsåld under hela hösten 2014 och biljetterna till vårsäsongen går åt snabbt. Sammanlagt har över 50 000 gäster sett showen och nyligen utökades vårens föreställningar i Stockholm med 19 nya.

Den 17 september är det dags för Göteborgspremiär av popsmedens kritikerrosade show. Därefter blir det ytterligare 52 föreställningar på Rondo i Göteborg under hösten.

Se alla speldatum här: www.blixten.se/orup, www.liseberg.se/orup, www.showtic.se/orup

“Viva La Pop” är en samproduktion mellan Blixten & Co, 2E Live och Roxy Recordings.

Pressröster om ”Viva La Pop”
"en kärlek till ren pop, befriad från kladdig självupptagenhet”
/DN, betyg 4 av 5

"dansande nära högsta betyg”
/Aftonbladet, betyg 4 av 5

"Frågan är om Orup någonsin varit mer underhållande än vad han är i höstens soulfyllda hitföreställning”
/Expressen, betyg 4 av 5

"raden av hits är inget annat än imponerande”
/SvD

”Orup från hans allra bästa sida”
/UNT

Biljettinfo
Biljetterna säljs via Blixten.se, Liseberg.se och Showtic.se

www.mynewsdesk.com/se/2egroup

Presskontakt:
Johanna Randolph /Roxy Recordings
johanna@roxyrecordings.se

• orup
  • 2e live
  • rondo

2E Group är en av de ledande aktörerna inom upplevelseindustrin i Skandinavien. Inom koncernen skapas underhållning och möten för fler än 1,8 miljoner gäster varje år – såväl privatpersoner som företagskunder.

Inom affärsområde Live Entertainment producerar 2E Group teater, musikal, show och konsert, förmedlar artistbokningar och skapar specialbeställd underhållning. En annan del av verksamheten är Dinnershow, som 2E Group erbjuder på fyra av tio egna arenor.

Genom SHOWTIC.se bedriver 2E Group e-handel inom show, musikal, teater och konsert. På SHOWTIC.se erbjuds såväl koncernens egna som andra aktörers produktioner.

Inom affärsområde Möten planerar, utvecklar och genomför dotterbolaget Hansen möten med hela världen som arbetsfält.

Inom 2E Group finns flera starka varumärken såsom 2Entertain, Wallmans, Golden Hits, Ladies Night, Hamburger Börs m fl.

2E Group har kontor i Stockholm, Göteborg, Oslo, Växjö och Falkenberg och är listat på First North med Remium som Certified Adviser.

Annika Cardell

Marknads- & Försäljningschef 2Entertain 0733 646535