Orups succéshow Viva La Pop fortsätter 2016

2E Live - part of 2E Group

Orups "Viva La Pop” fortsätter i Göteborg 2016. Efter över 100 utsålda föreställningar i Stockholm hade Orups "Viva La Pop” nyligen premiär på Rondo i Göteborg. Göteborgs-Posten delade ut 5 av 5 i betyg och skrev att "Orup är svensk mästare i konsten att leverera en obönhörligt effektiv och sexig krogshow". Sammanlagt har över 91 000 personer sett popkungens succéshow. Nu är det klart att det blir en fjärde säsong med premiär den 29 januari på Rondo i Göteborg. Biljetterna släpps på måndag den 26 oktober.

“Viva La Pop” är inget annat än en stor succé. De flesta av Orups hittills 119 föreställningar har varit utsålda och har dessutom hyllats i media med betyg som 5 av 5 i Göteborgs-Posten och 4 av 5 i Dagens Nyheter, Aftonbladet och Expressen.

I "Viva La Pop” bjuder Orup på en imponerande hitkavalkad från sin långa karriär. Allt från 80-talets tidlösa klassiker till hans senaste hits och uppmärksammade covers från fjolårets säsong av "Så mycket bättre” på TV4.

Den fjärde säsongen av Sveriges främste popsmeds "Viva La Pop" kommer ha premiär på Rondo i Göteborg fredag den 29 januari och spelas därefter varenda torsdag-lördag till och med den 19 mars.

Spelplan Orup Rondo i Göteborg 2016

Torsdag 17 mars kl 21.00
Fredag 18 mars kl 21.00
Lördag 19 mars kl 15.00 och 21.00

Se alla speldatum här: www.blixten.se/orup, www.liseberg.se/orup, www.showtic.se/orup

“Viva La Pop” är en samproduktion mellan Blixten & Co, 2E Live och Roxy Recordings.

Pressröster om ”Viva La Pop”

"Orup är svensk mästare i konsten att leverera en obönhörligt effektiv och sexig krogshow”

/Göteborgs-Posten, betyg 5 av 5

"en kärlek till ren pop, befriad från kladdig självupptagenhet”

/DN, betyg 4 av 5

"dansande nära högsta betyg”

/Aftonbladet, betyg 4 av 5

"Frågan är om Orup någonsin varit mer underhållande än vad han är i höstens soulfyllda hitföreställning”

/Expressen, betyg 4 av 5

"raden av hits är inget annat än imponerande”

/SvD

”Orup från hans allra bästa sida”

/UNT

Biljettinfo

Biljetterna säljs från och med den 26 oktober via SHOWTIC.seBlixten.se, och Liseberg.se

• orup
  • rondo
  • 2egroup
  • 2e live

2E Group är en av de ledande aktörerna inom upplevelseindustrin i Skandinavien. Inom koncernen skapas underhållning och möten för fler än 1,8 miljoner gäster varje år – såväl privatpersoner som företagskunder.

Inom affärsområde Live Entertainment producerar 2E Group teater, musikal, show och konsert, förmedlar artistbokningar och skapar specialbeställd underhållning. En annan del av verksamheten är Dinnershow, som 2E Group erbjuder på fyra av tio egna arenor.

Genom SHOWTIC.se bedriver 2E Group e-handel inom show, musikal, teater och konsert. På SHOWTIC.se erbjuds såväl koncernens egna som andra aktörers produktioner.

Inom affärsområde Möten planerar, utvecklar och genomför dotterbolaget Hansen möten med hela världen som arbetsfält.

Inom 2E Group finns flera starka varumärken såsom 2Entertain, Wallmans, Golden Hits, Ladies Night, Hamburger Börs m fl.

2E Group har kontor i Stockholm, Göteborg, Oslo, Växjö och Falkenberg och är listat på First North med Remium som Certified Adviser.

Annika Cardell

Marknads- & Försäljningschef 2Entertain 0733 646535