Premiär för Alcazars kritikerrosade show Disco Defenders på Hamburger Börs

Hamburger Börs - part of 2E Group

På torsdag den 24 september slår dörrarna upp för Alcazars supershow Disco Defenders på Hamburger Börs. Showen fick ett mycket varmt mottagande av både publik och press i Göteborg där den spelades på Rondo under våren och nu blir det alltså Stockholms tur.

– Det känns fantastiskt att få fortsätta med Disco Defenders på Stockholms bästa krogshowscen. Vi hade en magisk vår på Rondo i Göteborg och nu ser vi fram emot en höst på hemmaplan. Att få spela på Hamburger Börs är ju även det en dröm som går i uppfyllelse, säger bandet.

Storyn för den nyskrivna showen bygger på att Alcazar likt discogudar utsända från yttre rymden landar på planeten jorden för att predika discons kärleksbudskap. Uppsättningen är en totalupplevelse med glitter och glamour, fylld av discohits med stadiga beats från dåtid till nutid.

”Disco Defenders” är Alcazars första show och hade urpremiär på Rondo i Göteborg den 12 februari 2015. Showen har fått ett lysande mottagande från både publik och press. "Maffig discoshow. Bara att kapitulera inför Alcazar” skrev Göteborgs-Posten efter premiären. "Fantastisk show. Inte en död sekund." tyckte tidningen QX och Borås Tidning skrev att showen ”saknar motstycke på en svensk scen".

Förutom Alcazar består ensemblen av några av Sveriges absolut bästa dansare och ett 9-mannaband. För regin står Edward af Sillén.

Föreställningen produceras av 2E Live och Blixten & Co.

Presscitat
"Maffig discoshow. Bara att kapitulera inför Alcazar "
Göteborgs-Posten (betyg 4)

"Imponerande. Högt tempo i etthundra minuter "

Dagens Nyheter (betyg 4)

"Fantastisk show. Inte en död sekund."
QX (betyg 4)

"Bombastisk discoshow. Saknar motstycke på en svensk scen"
Borås Tidning

"FenomenAlcazar"
GT

"Generös scenografi. Snygg koreografi."
Aftonbladet

Biljetter
Biljetterna säljs via showtic.se, tel 0771-13 43 00.

Pressbilder och mer info
www.alcazarofficial.com, www.blixten.se/alcazar och www.2entertain.com/alcazar

För intervjuer och mer information:
Fredrik Johansson, 2E Group, 0760-19 46 46, fredrik.johansson@2egroup.se

Maria Olanders, Unlimited Management AB, 0739-81 18 01, maria.olanders@unlimitedmanagement.se

Vera Tjärnå, Blixten & Co, 08-440 92 22, vera@blixten.se

• 2egroup
  • hamburger börs
  • alcazar
  • andreas lundstedt
  • tess merkel
  • lina hedlund
  • nöje

• Stockholm

2E Group är en av de ledande aktörerna inom upplevelseindustrin i Skandinavien. Inom koncernen skapas underhållning och möten för fler än 1,8 miljoner gäster varje år – såväl privatpersoner som företagskunder.

Inom affärsområde Live Entertainment producerar 2E Group teater, musikal, show och konsert, förmedlar artistbokningar och skapar specialbeställd underhållning. En annan del av verksamheten är Dinnershow, som 2E Group erbjuder på fyra av tio egna arenor.

Genom SHOWTIC.se bedriver 2E Group e-handel inom show, musikal, teater och konsert. På SHOWTIC.se erbjuds såväl koncernens egna som andra aktörers produktioner.

Inom affärsområde Möten planerar, utvecklar och genomför dotterbolaget Hansen möten med hela världen som arbetsfält.

Inom 2E Group finns flera starka varumärken såsom 2Entertain, Wallmans, Golden Hits, Ladies Night, Hamburger Börs m fl.

2E Group har kontor i Stockholm, Göteborg, Oslo, Växjö och Falkenberg och är listat på First North med Remium som Certified Adviser.