Publikfavoriter i sommarens föreställning på Vallarnas friluftsteater: En mor till salu

I ensemblen ingår en rad publikfavoriter med stark anknytning till Vallarna: Jojje Jönsson, Siw Carlsson, Stefan Gerhardsson, Jeanette Capocci, Anna Carlsson, Mikael Riesebeck, Thomas Hedengran och operettsångaren Hans-Peter Edh.

– Vi är oerhört glada att vi fått ihop en sådan stark ensemble och det är riktigt roligt att vi även i år kan bjuda på ett alldeles färskt svenskt manus, säger Janne Andersson, producent på 2Entertain.

Fjolårets föreställning Virus i bataljonen sågs av över 60 000 besökare på Vallarna. Årets handling utspelar sig kring änkan Elsa Liljefors liv på 1920-talet och det trasslar till sig rejält bland tänkbara nya makar, arvssugna döttrar och mitt i alltihop en glad knalle och en stressad pastor.

Ensemblen består av rutinerade Vallarna-skådespelare som Jojje Jönsson, Siw Carlsson och Stefan Gerhardsson som åter står på scen tillsammans, senast var i Brännvin och fågelholkar 2006. Anna Carlsson, Mikael Riesebeck, Thomas Hedengran och Jeanette Capocci har alla varit med förut liksom även operettsångaren Hans-Peter Edh.

Bakom manuset står även i år Lars Classon, son till Krister Classon (Stefan & Krister) och Per Andersson, känd från många humorprogram i tv.
– Det är otroligt roligt att få förtroendet att skriva manus igen och det känns som om vi har tagit ytterligare ett steg framåt. I år har vi tagit oss an det klassiska lustspelet men det blir absolut inte mossigt för det. Vi har en väldigt rolig pjäs på gång, säger Lars Classon.

Handling: Elsa Liljefors (Siw Carlsson) make har dött och dottern Rut (Anna Carlsson) som bor i Stockholm är väldigt sugen på att ärva huset men villkoren i testamentet ställer till det. Kuplettsångaren Karsten Kumlin (Hans-Peter Edh) dyker upp som tänkbar ny make allt medan den snälle och trogne betjänten Alf (Jojje Jönsson) gör sitt för att stoppa honom. Till sin hjälp har Alf Ruts styvsyster Johanna (Jeanette Capocci). Dessutom – pastor Berg (Stefan Gerhardsson) sysslar med spritaffärer och knallen Allan (Mikael Riesebeck) pratar och skämtar alldeles för mycket.

Vallarna är Sveriges vackraste och mest välbesökta friluftsteater. Förra årets uppsättning, Virus i bataljonen, sågs av över 60 000 besökare. Hittills har nästan 800 000 personer besökt föreställningarna under årens lopp och ytterligare närmare 25 miljoner har sett dem på TV.

För ytterligare information:
Janne Andersson, producent 2Entertain, tfn 070-55 17 030,
Malin Lundström, försäljningschef, tfn 0733-64 66 66,
Lars Sjögrell, pressansvarig, tfn 0702-69 53 00

Bilder för fri publicering: www.vallarna.se

2Entertain initierar, producerar, marknadsför och säljer kvalitativ underhållning för en bred publik. I koncernen ingår svenska Hansen Conference & Event samt Wallmans Nöjen. 2Entertain är delägare i Osloteatern Chat Noir samt Stockholmsteatrarna Oscarsteatern och China Teatern. 2Entertain med kontor i Stockholm, Göteborg, Oslo och Falkenberg är listat på First North med Remium som Certified Adviser.