Queen-musikalen We will rock you sätts upp på Cirkus i Stockholm!

I maj 2002 hade Queen-musikalen We will rock you premiär i London. Fortfarande är föreställningen, med bland annat 31 av rockgruppen Queens populäraste låtar, en av West Ends populäraste musikaler. Och i september är det Sveriges tur.

– Att vi nu kan sätta upp We will rock you är en fantastisk möjlighet för oss och inte minst för alla som gillar rock och Queens musik. I januari har vi audition och utan tvekan kommer många att vilja spela rockmusikal på Cirkus i Stockholm nästa höst, säger Bosse Andersson, producent på 2Entertain.

Rockbandet Queens klassiska låtar ligger fortfarande i toppen på många listor världen över.

– Queens musik hör absolut till det största i musikväg i världshistorien och att de båda Queen-medlemmarna Brian May och Roger Taylor, tillsammans med komikern och författaren Ben Elton, har skrivit musikalen gör det hela bara ännu bättre.

På Dominon Theatre i West End har We will rock you spelats i sju år hittills. Den svenska föreställningen har premiär på Cirkus i september 2010.
We will rock you är en stor produktion med många roller som kräver en stor arena och här passar Cirkus perfekt. Biljetterna släpps preliminärt i mars. Det kommer definitivt att bli en spännande höst men först ska vi ha audition i januari, säger Bosse Andersson.
Musikalen har också satts upp och spelas på en lång rad scener runt om i världen. Handlingen är förlagd till en framtid där alla tittar på samma filmer, lyssnar till samma datorbaserade musik, har likadana kläder, tänker samma tankar och har samma åsikter. Musikinstrument är förbjudna och ingen vet vad rockmusik är. En ensam drömmare hör rocklåtar i sitt huvud. Tillsammans med sin kärlek ger han sig av för att leta efter en gömd rockgitarr...

För pressinformation:
Bosse Andersson, producent 2Entertain, tfn 070-55 17 003, bosse.andersson@2entertain.com

We will rock you spelas på Dominion Theatre i London sedan 2002.

2Entertain initierar, producerar, marknadsför och säljer kvalitativ underhållning för en bred publik. I koncernen ingår svenska Hansen Conference & Event. 2Entertain är delägare i Osloteatern Chat Noir samt Stockholmsteatrarna Oscarsteatern och China Teatern. 2Entertain med kontor i Stockholm, Göteborg, Oslo och Falkenberg är listat på First North med Remium som Certified Adviser.För information om audition, se www.2entertain.com