Så här har du aldrig sett Jessica Andersson förut!

- Detta är verkligen ett drömprojekt för mig, säger Thomas Petersson, dels för att i år firar jag 10-års jubileum på Halmstads Teater, och att då få fira det med att göra min absoluta drömroll – Seymour i ”Little shop of horrors”- känns helt fantastiskt! Dessutom har vi lyckats få ihop en kanonensemble som känns helrätt för produktionen. Jessica Andersson gör sin första musikalroll och är också förväntansfull. - Ja, det är faktiskt min första musikalroll, säger Jessica Andersson. Känns lite pirrigt men framförallt väldigt roligt! Vi har redan börjat repa in låtarna och det är härligt material att jobba med. Sen är det ju kul att inte bara sjunga utan även få agera på scen, vilket jag tror jag kommer att ha nytta av i min fortsatta karriär. Mikael Tornving gör inte bara rollen som den sadistiske tandläkaren ”Orin”, utan en hel rad andra roller. - Det skall bli väldigt spännande. Det tycker min fru också som är lite trött på att träffa samma gamla kille dag ut och dag in. HANDLIGEN Little shop of horrors handlar om Seymour (Thomas Petersson), en lite blyg kille med botanik som största intresse. Det absolut bästa han vet är att få tag på sticklingar från någon ovanlig växt! Utöver växterna har han bara ett intresse till - den vackra och genomgoda Audrey ( Jessica Andersson), som han är olyckligt kär i. En magisk dag kommer Seymour över en ny, fantastisk krukväxt, som han ger namnet Audrey 2. Han vårdar den ovanliga blomman ömt och tilltalas av det plötsliga kändisskap den skapar. Butiksinnehavaren, den elaka Mr Muschnik ( Sven Melander) blir förstås överförtjust - äntligen får han fart på sin nerdekade affär. Blomman ger Seymour en chans att imponera på Audrey, som är tyvärr förlovad med den sadistiske och egoistiske tandläkaren Orin (Mikael Tornving). När Seymour en dag råkar ge Audrey 2 några droppar människoblod inser han att detta inte är någon vanlig blomma utan en blodtörstig köttätande växt som inte längre nöjer sig med insekter och saftiga biffar! Märkliga saker börjar hända … Little Shop of Horrors spelar på Halmstad Teater i höst med premiär 1 november. I januari flyttas föreställningen vidare till Slagthuset i Malmö och spelar där under en två månadersperiod och flyttas sedan vidare till Lorensbergsteatern i Göteborg i början av mars. Biljetterna släpps till allmänheten 3 september 2007. Ensemble Kreativt team Thomas Petersson – Seymour Krelborn Producent – Janne Andersson Jessica Andersson – Audrey Regissör – Anders Albien Sven Melander – Mr Mushnik Koreografi – PM Andersson Mikael Tornving – Tandläkaren Orin mfl Kapellmästare – Stefan Brunzell Magnus Sjögren – Audrey2 (rösten) Sångcoach – Lotta Engberg Mia Bergström – Crystal Scenografi – Marianne & Peter Dillberg Evelina Olsén – Ronnette Ljusdesign – Palle Palmé Laila Adéle – Chiffon Kostymdesign – Marianne Lunderquist Christoffer Göransson – Audrey 2 (teknik) Mask/smink – Tiina Bengtsson Presskontakt: Rickard Werecki, Westin Promotion AB, 0340-67 77 26, 0708-54 38 64. Pressbilder: högupplösta pressbilder finns att ladda hem från www.littleshopofhorrors.se och www.2entertain.com . För mer information: producent Janne Andersson 0705-51 70 30, försäljningsansvarig för projektet i Halmstad, Malin Lundström 0733-64 66 66 eller försäljningsansvarig för projektet i Malmö, Göteborg, Annika Johnsén 0703-28 69 12. 2Entertains kärnverksamhet är att på ett lönsamt sätt initiera, producera, marknadsföra och sälja kvalitativ underhållning till en bred publik på olika mötesplatser. Verksamheten bedrivs i Sverige och Norge med visionen att underhålla och beröra i en ledande position i Skandinavien. Verksamheten bedrivs i två dotterbolag. 2Entertain Sverige AB, som driver svenska projekt och 2Entertain Norge AS som bedriver projekten i Norge. Koncernen äger en tredjedel i Osloteatern Chat Noir och hälften av Oscarsteatern i Stockholm tillsammans med Vicky von der Lancken. 2Entertain har kontor i Stockholm, Göteborg, Oslo och Falkenberg. Bolaget omsatte 250 MKR under 2006 och har sitt säte i Falkenberg. Bolaget är idag noterat på First North. 2Entertainaktien är Sveriges roligaste aktie att äga – både show och business!