Spelperioden förlängs med extraföreställningar på Astrid Lindgren-kavalkaden ”Teatervinden” i jul på Liseberg!

Försäljningstrycket  till årets jullovsteater i Göteborg är stort och nu släpps fler föreställningar för att möta efterfrågan. Teatervinden kommer spela ända fram till 8 januari. Sedan tidigare var 15 - 30 december släppt.

I år kommer för första gången alla Astrid Lindgrens barnfavoriter fira jul samtidigt i Göteborg! I sagan Teatervinden möter publiken Pippi Långstrump, Emil i Lönneberga, Karlsson på taket, Rasmus på luffen, Bröderna Lejonhjärta och Madicken på samma gång. Det blir ett äventyr med skratt, musik, dans, sång och spänning för både barn och vuxna.

Spelas på Lisebergsteatern under jullovet 2011/2012. Premiär 15 december

Extraföreställningar:
Måndagen den 2 januari kl. 13.00 & 16.30
Tisdagen den 3 januari kl. 13.00 & 16.30
Onsdagen den 4 januari kl. 13.00 & 16.30
Torsdagen den 5 januari kl. 13.00 & 16.30
Fredagen den 6 januari kl. 13.00 & 16.30
Lördagen den 7 januari kl. 13.00 & 16.30
Söndagen den 8 januari kl. 13.00 & 16.30

Ensemble och regi:
Med på scen är Kålle Gunnarsson, Robin Rösehag, Sonny Enell, Pontus Liedberg, Susanna Björninger, Anna Gunnarsson, Katarina Isaksson, Ofelia Pettersson, Emma Karlsson, Amanda Andersson, Alvin Andersson, Benjamin Alinder, Nicolina Alinder, Ebba Mård Andersson, Erik Warefelt, Johan Grimbeck, Julia Grimbeck, Albin Herkestam, Ludvig Björninger

Regi: Kålle Gunnarsson
Manus: Astrid Lindgren och Staffan Götestam
Musik & sångtexter: Bengt Blomgren, Staffan Götestam, Georg Riedel, Anders Berglund, Gösta Linderholm samt Lillebror Söderlund.

Föreställningen produceras av 2Entertain, Kålle Gunnarsson och Stage Fantasy

För ytterligare information:
Janne Andersson, producent, tfn 0705-517 030
Kålle Gunnarsson, medproducent 0733-844 487
Tobias Widgren, marknad & försäljning, tfn 0708-697 210.

Pressbilder för fri publicering: Klicka här

• nöje
  • teatervinden
  • 2entertain
  • astrid lindgren

2Entertain initierar, producerar, marknadsför och säljer underhållning med hög kvalité till en bred publik på olika mötesplatser sedan  starten 1987. Visionen är ständig utveckling av show & business. 2Entertain är delägare i Osloteatern Chat Noir, Stockholmsteatrarna Oscarsteatern, Intiman och China Teatern. 2Entertain driver också Lisebergsteatern i Göteborg och Vallarnas friluftsteater i Falkenberg. 2Entertain, med kontor i Stockholm, Göteborg, Oslo och Falkenberg, är en del av 2E Group.

2E Group, nordens ledande upplevelsekoncern, skapar  upplevelser och möten för en bred publik. I koncernen ingår 2Entertain, Hansen Event & Conference samt Wallmans Nöjen. 2E Group AB (publ) med kontor i Stockholm, Göteborg, Oslo, Malmö, Växjö och Falkenberg är listat på First North med Remium som Certified Adviser.

Tobias Dorthé

Project Manager Sales & Marketing 031-733 67 12