Succé för Jörgen Mörnbäcks show ”En salig samling”. Nu släpps extraföreställningar!

”En salig samling” - Vilken fantastisk succé, säger Janne Andersson, producent på 2Entertain. Vi hade stora förhoppningar då vi vet att Jörgen Mörnbäck är mycket populär. Men förväntningarna har överträffats med råge. Våra 32 planerade föreställningar är redan, endast en vecka efter premiär, nästan helt slutsålda. Efter en hel del arbete har vi nu lyckats få loss ett antal extraföreställningar vilket är glädjande så att så många som möjligt får möjligheten att se föreställningen, fortsätter han. Jörgen Mörnbäck, Sveriges utan tvekan bästa imitatör, är tillbaks med sin nya fantastiska show på Lisebergsteatern. I showen bjuds publiken upp till högre höjder, ja till själva himmelriket, där en salig samling av personligheter har samlats. Showen gisslar tidens trender och absurda möten i osannolika miljöer. Showen rör sig med ljusets hastighet mellan välkända figurer och vansinnigt komiska infall. I sitt sällskap har Jörgen denna gång två jordnära änglar. Tina Säther och Anna Bromee som ger oss prov på sina oförglömliga, både musikaliska och komiska begåvningar. På scen omger sig Jörgen även av tre erfarna musiker; Thomas Darelid, Matz Nilsson & Per Ekblad och för regi står den rutinerade Anders Wällhed. Föreställningen hade premiär torsdagen den 23 februari och sällan har kritikerna varit så samstämmigt positiva. 4:or i både GP och GT talar sitt tydliga språk. Att även publiken tagit föreställningen till sina hjärtan är inte minst den fantastiska biljettrusningen ett kvitto på. De 32 första föreställningarna är i princip helt slutsålda. Nu släpps 4 extraföreställningar: Tors 27 april kl: 19.30, fre 28 april kl: 19.30 och lörd 29 april kl: 16.00 + 19.30. För mer information kontakta gärna: Producent Janne Andersson på tel: 0705-517 030. Fria pressbilder finns att hämtas på www.2entertain.com under Press. 2Entertains kärnverksamhet är att på ett lönsamt sätt initiera, producera, marknadsföra och sälja kvalitativ underhållning till en bred publik på olika mötesplatser. Verksamheten bedrivs i Sverige och Norge med visionen att underhålla och beröra i en ledande position i Skandinavien. Verksamheten drivs i två dotterbolag, 2Entertain Sverige AB, som driver alla svenska projekt och 2Entertain Norge AS, som driver projekten i Norge. Koncernen äger en tredjedel i Osloteatern Chat Noir och hälften av Oscarsteatern i Stockholm. 2Entertain har kontor i Stockholm, Göteborg, Oslo och Falkenberg. Bolaget beräknas omsätta 250 Mkr under 2006 och har sitt säte i Falkenberg. Bolaget är idag noterat på Nya Marknaden.. 2Entertainaktien är Sveriges roligaste aktie att äga – både show och business!