Vill du vara med i musikalen Dirty Dancing? Tävla om en plats på scen!

Succémusikalen Dirty Dancing rundar av två mycket framgångsrika säsonger med en helt unik tävling där vinnaren får en plats i ensemblen under en av föreställningarna.

Vad vi vet så har den här typen av tävling inte anordnats i Sverige tidigare. Därför känns det extra roligt att ge ett Dirty Dancing-fan möjligheten att själv stå på scen, säger Fredrik Toreskog på 2Entertain.

Dirty Dancing är, med sina över 160 000 gäster, den största musikalen som just nu spelas i Sverige. Nu spelas sista säsongen av succémusikalen på China Teatern. För att ge publiken någonting tillbaka anordnar man nu den i Sverige unika tävlingen Drömchansen, där vinnaren blir en del av ensemblen under en av föreställningarna.

– Vi ville ge vår härliga publik någonting i gengäld, som tack för att de kommit och tittat. Tävlingen är öppen för precis alla, oavsett tidigare erfarenhet. Så länge vinnaren älskar Dirty Dancing har vi inga egentliga krav, berättar Fredrik Toreskog.

Tävlingen pågår på Dirty Dancings Facebooksida (www.facebook.com/dirtydancingstockholm) till och med 20 november. Tävlar gör man genom att posta en film där man spelar upp en scen ur filmen eller motiverar varför man ska vinna. De 10 bidrag med flest likes går vidare till en jury, bestående av delar av ensemblen, som utser den slutgiltiga vinnaren. Vinnaren får vara med både på och bakom scenen och får 10 fribiljetter att dela ut till familj och vänner.

Filmen Dirty Dancing hade premiär redan 1987. Sedan dess har filmen både uppnått kultstatus och satt otaliga tonårshjärtan i brand. Mycket från filmen känns igen i musikalversionen. Men efter att ha spelat flera säsonger med samma ensemble är det nu dags att göra en liten förändring på scenen.

Att ta in en ny person ska bli jättespännande. Det kommer att ge energi till hela ensemblen, säger Susanne Fagerlund på 2Entertain.

Tävlingen arrangeras av Dirty Dancing och 2Entertain, som producerar uppsättningen på China Teatern tillsammans med Vicky von der Lancken.

Mer info:
www.dirtydancingstockholm.se
www.facebook.com/dirtydancingstockholm

• tävling
  • 2entertain
  • china teatern
  • dirty dancing

2Entertain initierar, producerar, marknadsför och säljer underhållning med hög kvalité till en bred publik på olika mötesplatser sedan  starten 1987. Visionen är ständig utveckling av show & business. 2Entertain är delägare i Osloteatern Chat Noir, Stockholmsteatrarna Oscarsteatern, Intiman och China Teatern. 2Entertain driver också Lisebergsteatern i Göteborg och Vallarnas friluftsteater i Falkenberg. 2Entertain, med kontor i Stockholm, Göteborg, Oslo och Falkenberg, är en del av 2E Group.

2E Group, Nordens ledande upplevelsekoncern, skapar  upplevelser och möten för en bred publik. I koncernen ingår 2Entertain, Hansen Event & Conference samt Wallmans Nöjen. 2E Group AB (publ) med kontor i Stockholm, Göteborg, Oslo, Malmö, Växjö och Falkenberg är listat på First North med Remium som Certified Adviser

Susanne Fagerlund

Project Manager Sales & Marketing 0767-67 77 19