​Momentum – nu på plats även i Växjö

Som ett led i Momentums ”framåtlutande” inställning finns vi nu på plats med ett nytt kontor även i tillväxtregionen Växjö. En offensiv satsning som kommer att låta tala om sig i branschen.

– Ett flertal av våra kunder i och runt omkring Växjö har under en längre tid önskat en utökad lokal närvaro, service och tillgänglighet från vår sida, varför satsningen känns helt rätt, säger Jimmy Haaranen, försäljningschef på Momentum.

Växjö var på tapeten redan 2003, men då föll valet istället på Kalmar. Men nu finns Momentum äntligen på plats i den företagstäta residens- och stiftsstaden Växjö med sina drygt 65 000 invånare.

– Vi har gjort vår ”hemläxa” väl med en noggrann marknadsanalys och ekonomiska beräkningar, så vi kommer väl förberedda, förtydligar Jimmy.

Satt att ansvara för verksamheten såsom distriktschef är Christer Jonsson. Det innebär att han framgent kommer att ansvara för såväl Kalmar som Jönköping och Växjö.

– Jag är jättepositiv till satsningen – detta har jag velat länge, säger Christer som varit ”drivande” i processen med ett nytt kontor i Växjö.

Det nya kontoret, som är på närmare 400 kvm och beläget på Smedjegatan 31, hade invigning 1 december. Redan från start var fyra man på plats – två inne och två ute – och i det löpande arbetet sker ett tätt samarbete över distriktsgränserna med Christer som sammanhållande länk. Mottagandet från marknaden har under den korta tid som gått varit mycket positiv.

– Vi kan räkna in en rad nya kunder och bland redan befintliga kunder i området är man mycket glada över vår lokala närvaro. Vi tror att vår etablering kommer att ge ett rejält eko i närområdet över tid. Den ger en tydlig signal om att vi är på offensiven i en tid då flera av våra konkurrenter drar ner på sin närvaro, avslutar Christer Jonsson.

• tillväxtregionen växjö
  • regioner