​Momentum har tilldelats “Volvo Cars Quality Excellence Award”

Momentum Industrial AB (”Momentum”) har tilldelats utmärkelsen ”Volvo Cars Quality Excellence (VQE) Award” som leverantör av industrikomponenter till Volvo Cars. Utmärkelsen är en bekräftelse på att Momentum uppnått det högsta kvalitetsbetyget inom områden som exempelvis produktkvalitet, leveransprecision och logistik.

Momentum har under många år varit leverantör av industrikomponenter till Volvo Cars. Förutom produkter inom rullningslager, transmissioner, tätningar, automation och smörjmedel så levererar Momentum även tjänster inom elektromekanisk service, logistik och förrådsoptimering. För att förtjäna VQE-utmärkelsen som leverantör till Volvo Cars finns det ett stort antal högt ställda kriterier som ska uppfyllas inom områden som bland annat produktkvalitet, leveransprecision, hållbarhet, val av underleverantörer och finansiell styrka.

– Vi är naturligtvis mycket glada över denna prestigefyllda utmärkelse från Volvo Cars. Den ger oss ett kvitto på att vi levererar det vi lovar och är ett bevis på att vi är bland de bästa i branschen, säger Jimmy Norlinder, VD för Momentum. Vårt långa och nära samarbete med Volvo Cars är spännande och utvecklande – och vi lägger stor vikt i att hela tiden möta och gärna överträffa deras högt ställda krav och förväntningar.

Utmärkelsen delades ut under en ceremoni hos Volvo Cars den 28 januari 2016 där Jimmy Norlinder och Simon Johansson, distriktschef för Momentum i Göteborg, mottog priset. För ytterligare information, vänligen kontakta: Jimmy Haaranen, Försäljningschef, Momentum Industrial Mobil: 073-436 88 41 / E-post: jimmy.haaranen@momentum-industrial.com

• logistik
  • produktkvalitet
  • kvalitetsbetyget
  • volvo cars quality excellence (vqe) award
  • volvo cars

Vi är Nordens ledande leverantör av maskinkomponenter till industrin med lokal lagerhållning på ett 30-tal orter i Sverige samt systerorganisationer i Norge, Finland och Danmark.