Upplev det bästa av nordisk kokkonst i Köpenhamn

Upplev det bästa av nordisk kokkonst i Köpenhamn

Köpenhamn kommer att vara en gastronomisk grytan från 24:e augusti till 2:e september när den danska huvudstaden firar sitt kulinariska arv under Copenhagen Cooking-festivalen.

Festivalen är ett hedrande av dansk och nordisk kokkonst och dess invigning sponsrad av Köpenhamn-baserade resesajten www.momondo.se.

“Momondo och Copenhagen Cooking passar varandra perfekt. Vi är båda från Köpenhamn och har ett stort intresse in den nordiska regionen och dess levande gastronimiska scen. Copenhagen Cooking kommer att visa det bästa från det nordiska köket och Köpenhamns restauranger”, säger Maria Kristensen Bech, chef för Copenhagen Cooking.

Momondo publicerade nyligen en bok ‘Copenhagen from noma + momondo’ i vilken de anställda hos noma (rankad som Bästa Restaurang i Världen) delar med sig av sina favoritplatser i Köpenhamn.

Vid Copenhagen Cookings öppningsceremoni kommer René Redzepi, chefskock hos noma, att bli tilldelad ’Copenhagen Ambassador Honorary Award’ för sina extraordinära bidrag till den nordiska kokkonsten och till Köpenhamn. Princessan Marie av Danmark är frontfigur för Copenhagen Cooking och den danska princessan kommer också att delta vid öppningsceremonin den 24:e augusti.

För att fira sitt engagemang i Copenhagen Cooking så lottar momondo ut två VIP-biljetter till öppningscermonin och en resecheck på SEK 5.000 till Köpenhamn. Den 15:e augusti drar momondo vinnaren bland prenumeranterna av sitt nyhetsbrev.

För mer information kontakta:
Julie Pedersen, PR
Email: jup@momondo.com

Om Copenhagen Cooking
Copenhagen Cooking
är ett hedrande av dansk och nordisk kokkonst, dess kulinariska tradition och excellenta ingredienser. Under festivalen kommer över hundra gastronomiska event, dedikerade till den nordiska kokkonsten, att äga rum runt om i Köpenhamn. Copenhagen Cookings öppningsceremoni hålls i det Kungliga Biblioteket, känd som den Svarta Diamanten, i Köpenhamn och gästerna kommer att serveras gastronomiska överraskningar, lokalt producerat mousserande vin och Copenhagen Cookings typiska öl ’Salty Ocean Weed’.

Om Momondo
Resesöksajt www.momondo.se som söker fler än 700 resesajer och jämnför de bästa erbjudanderna på flyg, hotell och hyrbilar. Förutom att erbjuda onlinesökning, erbjuder Momondo också användar-genererade reseguider och är en av de största leverantörerna av tryckta guideböcker i Danmark. Momondo grundades 2006 och har rekommenderats av internationell media så som New York Times, CNN, NBC, CBS, The Daily Telegraph, The London Sunday Times och den legendariska resegurun Arthur Frommer. 2012 vann Momondo ett jämförelsetest för flyg av Stiftung Warentest, Tysklands oberoende organ för granskning av produkter och tjänster. Momondos mobila appar till iPhone och Android finns tillgängliga på: http://itunes.apple.com/se/app/momondo-flight-search/id436736538?mt=8&ign-mpt=uo%3D2 och https://play.google.com/store/apps/details?id=com.momondo.flightsearch&hl=se