Monator ♥ Liferay - Nu kör vi en roadshow tillsammans!

Tid: Torsdagen 30 Januari kl 13-17
Plats: World Trade Center (Klarabergsviadukten 70) Stockholm
Anmälan: Anmäl dig här alt gustav.andersson@monator.com
Evenemanget är helt kostnadsfritt

Presentationerna för dagen är:

Liferay
Marcin Kierdelewicz är Senior Manager - Business Development på Liferay

Marcin berättar kort om företaget Liferay, Portalprodukten Liferay och värdet av att samarbeta med Liferay för utbildning och support.

Innovationsslussen
Mats Frid är ansvarig för Innovationsslussen på Västra Götalandsregionen
Erik Andersson från Monator

Presentation av Innovationsslussen och valet av Liferay som plattform. Innovationsslussens arbete handlar om att utveckla och förenkla sättet man tar till vara på idéer inom hälso- och sjukvården i Västra Götaland. På innovationsslussen.se kan nu medarbetare inom Västra Götaland lämna in sina idéer och kommentera, gilla och få inspiration från andra medarbetares idéer. Alla inkomna idéer utvärderas av experter för att se om idén har potential att bli en innovation som gör nytta för många inom hälso- och sjukvården.

En kort introduktionsfilm om Innovationsslussen finns här

Att lyckas engagera sina användare i innovationsarbetet!
Joakim de Leeuw är digitalstrateg på Avega Group

Det är inte längre bara en trend att involvera användare och kunder i sitt innovationsarbete. Idag är det snarare regel än undantag att skaffa sig djupa insikter om målgruppen genom att bjuda in dem att aktivt bidra i processen på ett eller annat sätt. Genom ett målgruppsnära innovationsarbete minskar man risken för felsatsningar och stärker möjligheterna för att systemen ska stötta verksamhetsmålen.

Joakim delar med sig av sina erfarenheter av att skapa metoder och processer för digital användarnära affärsutveckling. Hur skapar man engagemang och får användare att bidra? Vet verkligen användarna vad de vill ha? Har vi tid att gå igenom och bedöma alla dessa idéer? Vad är det för skillnad på crowdsourcing, co-creation och Open Innovation? Joakim tar upp dessa och andra frågor som hjälper dig att lyckas i användarnära utveckling av din affär eller verksamhet.

Joakim de Leeuw är konsult, strateg och affärs- och verksamhetsutvecklare med lång erfarenhet av innovation och utveckling av digitala tjänster. Han har bland annat varit Onlinechef och Innovation Manager på SEB, och chef för Internetbanken på Avanza Bank.

Liferay 6.2 - med UX i fokus
Gustav Carlson från Monator

Användare idag har högre krav än någonsin tidigare! Med sin senaste release 6.2 sätter Liferay användarens upplevelse i fokus. Gustav Carlson från Monator går igenom nya releasen av Liferay och visar på verktyg som hjälper dig att skapa webbar som engagerar användarna. I mobilen, på läsplattan eller på datorn - en webb utifrån användarens fokus.

Efter eventet bjuder vi på öl och tilltugg.

Passa på att mingla mer med oss från Monator och Liferay!

Tid: Torsdagen 30 Januari kl 13-17
Plats: World Trade Center (Klarabergsviadukten 70) Stockholm
Anmälan: Anmäl dig här alt gustav.andersson@monator.com

Evenemanget är helt kostnadsfritt

Har du frågor om Roadshowen är du varmt välkommen att höra av dig.

Väl Mött!

Gustav Andersson
Tele: 031-760 72 95
Epost: gustav.andersson@monator.com

• Hälso-, sjukvård

Monator Technologies AB är Sveriges ledande leverantör av kompetens på Liferay Enterprise Portal, har flest installationer av plattformen i landet, och är Liferays officiella utbildningspartner i Norden.

Läs mer på www.monator.com.