Montagegruppen i Malmö köper Aktiebolaget Smålands Undertak i Norrköping

Norrköping är en av Sveriges mest expansiva regioner med en stark vision om utveckling och tillväxt. Det är en region som präglas av förändring och utveckling och Montagegruppen ser en stor potential att vara delaktiga på denna marknad. Genom att bli en del avMontagegruppen öppnas tillväxtmöjligheter för Smålands Undertak som bland annat får tillgång till ett större tjänsteutbud, arkitektritade speciallösningar, ekonomifunktioner, kommunikation och effektiva affärsstyrsystem.

Tidigare ägare av Smålands Undertak Peter Cederlund har en lång och gedigen erfarenhet från undertaksbranschen och har byggt ett företag med gott rykte i regionen. Peter Cederlund kommer fortsatt vara projektchef och ansvarig på plats i Norrköping.

Montagegruppen tar nu ett viktigt steg mot att bli södra Sveriges ledande montage- och undertaksföretag genom att i dag förvärva Smålands Undertak med säte i Norrköping. Vi ser fram mot ett fortsatt gott samarbete och positiv utveckling tillsammans med nya och gamla kunder, leverantörer och partners i regionen.

För mer information och frågor vänligen kontakta:

Peter Lindström, VD Montagegruppen i Malmö
Tele: 0708-92 07 11 E-post: peter@montagegruppen.com

• Arkitektur

• Skåne

Montagegruppen är det ledande företaget inom undertak, undertaksmontage, akustik, textilfasader, specialmontage och avancerat ljus. Vårt gedigna kunnande och intresse för nya utmaningar gör oss till en bra samarbetspartner i tidiga skeden för rådgivning, projektering och innovation. Montagegruppen finns nu förutom i Malmö etablerade i Växjö genom TJ Akustiktak och i Norrköping genom Smålands Undertak.

Jennifer Meurling

Presskontakt Kommunikation, Press, PR Montagegruppen +46 723111156