En ny generation av Montana Collection presenteras

Familjen Montana Collection växer och en ny generation av färdigbyggda möbler är här. 16 nya designlösningar presenteras och Montana Collection omfattas nu av totalt 30 olika möbler. Den första såväl som den andra generationens möbelserie är baserade på Montanas utvecklade möbelsystem. De nya modellerna finns tillgängliga i Montanas 42 olika lackfärger.

Möbelsystemet omfattar idag 36 olika modulstorlekar med fyra olika djup i 42 olika färger vilket gör det möjligt att skapa personliga förvaringslösningar i oändliga kombinationer efter eget tycke och smak. Montana Collection utgår ifrån ett unikt system utvecklat för Montana där samtliga delar har igenkänningsbara funktioner och beskrivande namn. Vartefter förvaringsbehovet växer kan ytterligare moduler från systemet adderas.

• Konst, kultur, underhållning

Montana Møbler A/S produces and supplies storage and shelving systems, tables, and chairs for homes and modern office environments. The Montana shelving system is designed by Peter J. Lassen. The flexible modular system and the inspiring colour palette offer freedom to create your own personal room and to personalize your style. Montana’s table and chair series are designed by Arne Jacobsen, Verner Panton, Andreas Hansen, Peter J. Lassen, Joakim Lassen and schmidt hammer lassen design.

Trine Roed

Presskontakt Digital Marketing Manager Social media I Digital marketing