Mora MMIX - godkänd av Svenska Reumatikerförbundet

Pressmeddelande   •   Nov 24, 2010 14:10 CET

I och med den demografiska förändringen som sker i Sverige, där den äldre generationen blir större, måste produkter som används i vardagen anpassas och utvecklas för att möta nya behov. Detta utan att tumma på förstklassig design med innovativa detaljer som platsar det livslånga boendet. Mora Armatur lanserar nya kranar i serien Mora MMIX Care, som vittnar om att funktion kan vara lika med förstklassig design. Mora MMIX är testad och godkänd av Svenska Reumatikeförbundet.

Mora Armatur är ett av Nordens ledande företag för produktutveckling och marknadsföring av sanitetsarmatur (vattenkranar för kök och bad). Vårt huvudkontor ligger i Mora. I VVS-branschen är vi kända som det innovativa företaget med produkter som har elegans, god funktion och hög kvalitet. Tillverkningen sker i mycket moderna och effektiva anläggningar, där vi aldrig gör avkall på vår långa kvalitetstradition. Vi lägger ner stor omsorg på kvalitet - från produktutveckling, konstruktion och produktion till dess att våra produkter når slutanvändaren.

Kommentarer (0)