Dubbla nomineringar för Morakniv

Morakniv har all anledning att fira. Företaget har i blivit nominerat till två av höstens tyngsta priser: Svenska Publishingpriset och Stora Influencerpriset.

I dagarna presenterades nomineringarna till flera av de stora svenska priserna inom marknadsföring, design och publicering. Moraföretaget kan konstatera ett gott utfall i och med två nomineringar i olika kategorier: ”Årets e-handel” och ”Årets samarbete”.

Företaget är nominerat till Svenska Publishingpriset i kategorin ”E-handel” tillsammans med webbyrån Helikopter Brand Design. Priset delas ut för att uppmärksamma insatser inom redaktionell kommunikation och marknadskommunikation. För Morakniv handlar det exempelvis om att webbshopen är användarvänlig samt har ett tilltalande text- och bildmässigt innehåll.

Morakniv är också nominerat till Svenska Influencerpriset i kategorin ”Årets Samarbete” för initiativet Kvinnliga Äventyrare, som drivs tillsammans med bloggaren Angeliqa Mejstedt. Stora Influencerpriset är ett nyinstiftat branschpris för influencers inom sociala medier.

”Vi är otroligt stolta, hedrade och framför allt glada över nomineringarna. Det ligger mycket hårt arbete bakom såväl vår webbshop som de samarbeten vi har med våra ambassadörer. Att vi blir uppmärksammade för vår e-handel, som vi körde igång så sent som i våras är riktigt roligt och vi tar det som ett väldigt gott betyg på att vi träffat rätt. Att vi också blir nominerade för Kvinnliga Äventyrare tyder både på att initiativet ligger rätt i tiden, med tanke på de frågor kring jämställdhet det sätter fokus på, men också att vi ligger i framkant när det gäller nya vägar inom marknadsföring. Att jobba tillsammans med influencers för att nå ut med vårt budskap är framtiden och har blivit en självklar del av vårt arbetssätt. Nu väntar vi med spänning på att juryn för de olika priserna ska presentera vinnarna ”, säger Björn Åkerblom, Marknads- och försäljningschef på Morakniv.

Vinnarna av Svenska Publishingpriset presenteras 23 oktober och vinnarna av Stora Influencerpriset presenteras 13 oktober.