Morakniv® Adventure expanderar internationellt – med Japan först ut.

Det populära friluftseventet Morakniv® Adventure som startade i Mora förra året (2017), sprider sig nu globalt. Först ut är Japan, som i sommar får en egen upplaga baserat på det framgångsrika konceptet ifrån Morakniv®.

Under tre dagar i början på juli i år samlas 50 deltagare för Morakniv® Adventure i Japan, på en vacker lägerplats intill den mytomspunna sjön Onneto på Onneto National Camp Site i Hokkaido.

Äventyret i Japan följer konceptet för Morakniv Adventure Sverige, med 3 dagars tältliv i vacker miljö där deltagarna tillsammans utvecklar sina färdigheter inom friluftsliv. Bland annat bjuds de på lärorika workshops inom outdoor, natur och täljning, och med som instruktör finns bland andra den svenske slöjdprofilen och Morakniv®-ambassadören Jögge Sundqvist (Surolle).

Tobias Eklund, Sales Director på Morakniv®, är en av de som har drivit på den globala lanseringen:

”Förra året välkomnade vi deltagare från hela världen hit till Mora, och det blev en härlig internationell gemenskap – där man möttes i intresset för friluftsliv och också lärde sig mycket genom att utbyta erfarenheter. Så det känns kul att tillsammans med vår japanska distributör kunna erbjuda ett Morakniv® Adventure även i Asien i år. Och vi hoppas såklart att vi kan ta konceptet till ännu fler platser framöver. Bara intresset sätter gränserna.”

Med på Morakniv Adventure Japan finns också bushcraft-mästaren Dave Canterbury (USA), naturskribenten och slöjdaren Shuhei Nagano (Japan) och representanter från Morakniv® och dess japanska distributör Uneplage International Inc.

Morakniv® Adventure blev väl mottaget av deltagarna under premiäreventet i Mora i fjol – och är redan nu slutsålt för vårens upplaga i Mora med över hundra deltagare i mitten på maj 2018.

Mer information och anmälan till Morakniv® Adventure Japan, 6-8 juli, 2018: https://morakniv.se/traffa-morakniv/morakniv-adventure-internationellt/

Vid frågor, för mer information eller högupplösta bilder, vänligen kontakta:

Lotta Nordin, Marknadskommunikatör Morakniv

Telefon: +46 250-59 50 00