More PR rekryterar Ulf Jörnvik som blir presschef för VM i innebandy

Nu är det klart att Ulf Jörnvik börjar som konsult på More PR.
Ulf kommer närmast från den egna verksamheten i Jörnvik Media.
Innan dess var han reporter och biträdande sportchef på Göteborgs-Posten.

Under sina tio år som egen företagare har Ulf bland annat arbetat som pressansvarig på konsultbasis för IFK Göteborg. Detta är ett uppdrag han tar med sig till More PR. I somras var Ulf även presschef för Dam-EM Göteborg i fotboll.
– Bakgrunden till rekryteringen är att vi nyligen fick VM i innebandy 2014 som kund. Uppdraget består i att vara presschef och att sköta all PR inför och under världsmästerskapet som arrangeras i Göteborg 5-14 december, berättar Jan-Olof Ekelund, VD på More PR och fortsätter:
– Med tidigare kunder som Frölunda Indians och Göteborgs Kungliga Segelsällskap (GKSS) passar Ulf och IFK Göteborg perfekt in i vår fortsatta expansion av bolaget.

Ulf Jörnvik var reporter och biträdande sportchef på Göteborgs-Posten innan han beslöt sig för att satsa på att bli informationskonsult och medierådgivare.
– Jag har haft flera bra år i den egna verksamheten men nu ska det bli kul att komma in i ett större sammanhang och en blandning av kunder från olika branscher, säger Ulf Jörnvik.

More PR startade sin verksamhet för knappt tre år sedan och har nu fem konsulter. Ambitionen är att man ska vara 10-12 konsulter inom ett par år. I fjol omsatte bolaget närmare 5 mkr. More PR ingår i mediegruppen More Ventures Group som är Göteborgs tredje största byråkonstellation med ca 100 informationskonsulter och en byråintäkt på över 100 Mkr.

• anställda
  • förtjänad uppmärksamhet