Adam Lichtneckert ny vd på More PR

More PR tar nästa steg i sin expansiva utveckling och rekryterar Adam Lichtneckert som ny vd. Jan-Olof Ekelund, partner och medgrundare till More PR, fortsätter som seniorkonsult på byrån.

Adam Lichtneckert kommer närmast från en roll som PR-ansvarig på Valentin&Byhr Reklambyrå, och arbetade dessförinnan som konsult på JKL i Stockholm och Göteborg.

”Vi är jätteglada att välkomna Adam till More PR. Han har den perfekta blandningen av ledaregenskaper, kunskap inom affärsutveckling och erfarenhet från strategiskt kommunikationsarbete. Adam är en duktig rådgivare och en trygg ledare med många spännande idéer”, säger Örjan Serner, styrelseordförande i More PR.

Adam började på More PR den 1 februari. Jan-Olof Ekelund, som varit vd och delägare sedan byrån grundades 2012, arbetar kvar och fortsätter som seniorkonsult med att utveckla byråns kunder.

”More PR har haft en fantastisk tillväxt och på kort tid utvecklats till en stark aktör i PR-Sverige. Jag lämnar med varm hand över vd-skapet till Adam. Jag tror det är viktigt med ett par fräscha ögon för att ta bolaget till nästa nivå. Det är självklart kul att vara med på den kommande resan och jag är övertygad om att Adam är rätt person för det jobbet”, säger Jan-Olof Ekelund.

Adam Lichtneckert kommer främst fokusera på att paketera och utveckla byråns erbjudande, nyförsäljning samt självklart PR-rådgivning. Adam har stark kompetens inom strategisk kommunikation och corporate PR, och har jobbat nära flera storbolags ledningsgrupper och styrelser under sina år som konsult.

”More PR är en synnerligen välskött PR-byrå, fylld med fantastiskt engagemang och stor kompetens inom kommunikation och PR. Dessutom har vi riktigt roliga kunder och massor av potential framöver. Jag ser verkligen fram emot att fortsätta utvecklingen av More PR och det starka erbjudande som vi har tillsammans med våra systerbolag inom More Ventures, säger Adam Lichtneckert.

Adam Lichtneckert är 32 år och har byråerfarenhet från bland annat Valentin&Byhr, JKL och Hallvarsson&Halvarsson. Adam är utbildad jurist från Stockholms Universitet och London School of Economics and Political Science, och har även studerat en Master i affärsutveckling på Handelshögskolan i Göteborg.

För mer information, kontakta:

Örjan Serner, styrelseordförande More PR

Mail: os@layline.se

Adam Lichtneckert, vd More PR

Mail: adam@morepr.se

• more ventures
  • strategisk kommunikation
  • morepr
  • nyanställning
  • pr

More PR är en PR-byrå i Göteborg med målet att alltid skapa innehåll som förtjänar uppmärksamhet – oavsett kanal och plattform. More PR ingår i mediegruppen More Ventures. Tillsammans är vi närmare 100 personer som erbjuder "Less Distance To More Competence".