Elanders årsredovisning belönad på nytt

Två år i rad har Elanders utsetts till bästa årsredovisning bland börsbolag av Svenska Publishingpriset. Nu har årsredovisningen för 2012 även tagit hem förstapriset i tävlingen Guldbladet arrangerad av Swedish Content Agencies.

Sextusen unika omslag bidrog till segern men lika viktigt var förmågan att beskriva hur hela den grafiska branschen förändras på en global nivå.

Motiveringen till förstapriset löd: ”Att producera en årsredovisning med 5678 unika framsidor är inget som görs i en handvändning. Och görs inte av vem som helst. Årsredovisningen kombinerar på ett förtjänstfullt sätt berättelser om Elanders kompetens med en formgivning som leder dessa berättelser i bevis.”

I en kommentar säger Andreas Wikner, ekonomidirektör och uppdragsgivare på Elanders:

Det känns oerhört roligt att satsningen på att utveckla vår årsredovisning har gett resultat på nytt. Ambitionen har varit att beskriva hur hela vår bransch utvecklas i det digitala tidevarvet och samtidigt förklara Elanders position och framtida ambitioner. Vi har haft bra hjälp av våra byråer More PR och Rubrik att beskriva den resan med hjälp av årsredovisningen!

Elanders är ett bra exempel på hur vi tycker att fler företag kan utveckla sin årsredovisning till att bli mer av en visionsrapport. Med ett helikopterperspektiv och rätt utformad kan den egna årsredovisningen ta positionen som en trovärdig informationskälla och trendrapport för en hel bransch, konstaterar Jan-Olof Ekelund, skribent och seniorkonsult på More PR.

• årsredovisning
  • pr-byrå i göteborg
  • more pr
  • förtjänade kanaler
  • förtjänad uppmärksamhet
  • anställda
  • pr

• Göteborg

More PR är en PR-byrå i Göteborg med målet att alltid skapa innehåll som förtjänar uppmärksamhet – oavsett kanal och plattform. More PR ingår i mediegruppen More Ventures. Tillsammans är vi närmare 100 personer som erbjuder "Less Distance To More Competence".