More PR expanderar med nya kunder, delägare och medarbetare

Kommunikations- och PR-byrån More PR fortsätter att gå på offensiven. Under 2017 är bl a Waystream, Technopolis, Artinova och Svenska Mässan nya på kundlistan. Adam Lichtneckert som värvades till VD-posten under 2016, är sedan i somras partner och delägare.

– Adam Lichtneckert har starkt bidragit till bolagets positiva utveckling och More PR är på väg att utvecklas till en stark aktör i PR-Sverige. Samarbeten med flera av de övriga systerbolagen inom More Alliance bidrar också till förbättrad byråintäkt och lönsamhet, konstaterar Örjan Serner, styrelseordförande i More PR.

Bland de tio medarbetarna är Emma Birgersson och Olof Lidh nya för året som PR-konsulter med uppdrag för bland andra Stihl, Timbersports, Daftö Resort, NTEX och Kakeldaxgruppen.

– Sedan jag tillträdde i början av 2016 har vi fortsatt att utveckla bolagets erbjudande och har nu ett antal paketerade tjänster som väcker intresse hos kunderna. Vid sidan av det mer traditionella uppdraget PR-aktivering har vi flera uppdrag som omfattar Analys & Strategi och Medie- och krishantering, kommenterar Adam Lichtneckert.

För mer information, kontakta:

Örjan Serner, styrelseordförande More PR, 0708-13 44 82, os@layline.se

Adam Lichtneckert, VD More PR, 076-896 99 81, adam.lichtneckert@morepr.se

More PR är en PR-byrå i Göteborg med målet att alltid skapa innehåll som förtjänar uppmärksamhet – oavsett kanal och plattform. More PR ingår i mediegruppen More Ventures. Tillsammans är vi närmare 100 personer som erbjuder "Less Distance To More Competence".