Moreco söker hårdvarutekniker

I samarbete med Just Arrived söker vi en hårdvarutekniker till vår anläggning i Åkersberga

Tjänsten är på heltid och pågår under i sex månader med start omgående. Det finns goda möjligheter till förlängning efter de nämnda sex månaderna. Du kommer arbeta 08.00 - 17.00 måndag till fredag.

Detta är ett konsultuppdrag genom Just Arrived. Det innebär att du kommer att anställas av Just Arrived och kommer sedan arbeta som konsult ute hos oss i Åkersberga. Läs mer om vad det innebär att arbeta som konsult här.

Arbetsuppgifter
Arbetet innebär att du kommer att arbeta som hårdvarutekniker för laptops och desktops. Mer specifikt är jobbet att rekonditionera datorer för att göra dem säljbara igen. Exempel på arbetsuppgifter är att rensa och radera tidigare innehåll samt genomföra tester för att datorerna ska kunna säljas vidare.

Vem vi söker
För att du ska trivas med jobbet är det viktigt att du har ett stort intresse och på så sätt erfarenhet av datorer och IT. Stor vikt läggs vid att du genomför dina arbetsuppgifter med noggrannhet och ansvar. Du bör även bo på rimligt pendelavstånd till Åkersberga. För att vara aktuell för denna tjänst kommer vi att behöva ett utdrag från polisens belastningsregister.

Till denna tjänst har vi följande krav:

• Engelska som arbetsspråk
  • Stort intresse för datorer, hårdvara och IT

Meriterande:

• Relevant utbildning inom IT och hårdvara
  • Arbetslivserfarenhet som hårdvarutekniker
  • Förstå och göra sig förstådd på svenska

Denna tjänst ger dig en bra möjlighet att lära dig mer om IT och hårdvara och gör dig attraktiv för jobb inom branschen.

Vi går igenom ansökningar löpande, välkommen in med din ansökan!

Kort om Just Arrived

Det ska vara enkelt för nyanlända och svenska arbetsgivare att möta varandra. Just Arrived matchar nyanlända kandidater med uppdrag hos arbetsgivare i Sverige. Naturligtvis med schyssta villkor för alla parter.

Om att arbeta på Moreco

Moreco tillhandahåller enkla och smarta lösningar för livscykelhantering som stöder en cirkulär ekonomi. Hos oss hittar du alltid ett starkt engagemang och ansvarstagande. Vi är långsiktiga och delar med oss av våra kunskaper. Vår flexibilitet skapar lösningar för våra kunder och ger våra medarbetare en roligare arbetsplats. Moreco grundades 2006 och är störst i Sverige på livscykelhantering av Enterprise produkter för datacentret. Vi är på en tillväxtresa och söker därför fler kollegor som vill vara med och växa tillsammans med oss.

För mer information och för att söka tjänsten kontakta Andreas Backlund, VD.

• Danderyd

Magnus Winterman