Affärsjuridik och revision till börsen!

En tydlig global trend är att affärsjuridiska tjänster i allt högre utsträckning köps från andra leverantörer än advokatbyråer.  I USA har outsourcing av denna typ av tjänster ökat med över 30 % årligen de senaste 3 åren.

Marknaden för affärsjuridiska tjänster är inne i ett paradigmskifte innebärande bl.a. att priserna för dessa tjänster kommer att sjunka dramatiskt. Branschen måste därför bli mer effektiv, använda bättre teknikstöd och införa ett mer processtyrt arbetssätt. Vi är övertygade om att detta skifte kommer att gå väldigt snabbt. Vi ser en fantastisk möjlighet för Moretime att kunna ta en marknadsledande position om vi får marknadens förtroende att kapitalisera bolaget för vår expansiva tillväxt”, säger Moretimes styrelseordförande Peter Sjögren.

Listningen kommer att medföra en effektivare form för att vidareutveckla Moretime, både operationellt och ur ett aktieägarperspektiv. Den kommer att bidra till att synliggöra Moretime för investerare samt möjliggöra ett ökat institutionellt ägande.

Carl-Fredrik Morander, VD i Moretime, säger vidare att ”En listning av Moretime kommer att vara av stort värde för oss då vi öppnar upp för investeringar i ett företag som erbjuder tjänster på en gigantisk marknad som historiskt har dominerats av partnerägda revisions- och advokatbyråer. I Australien och i Storbritannien har affärsjuridiska verksamheter redan noterats på börsen med stor framgång varför vi är övertygade om att marknaden kommer att se positivt på detta initiativ.”

Under varumärket Moretime omsattes under 2013 cirka 60 mkr. Styrelsen i Moretime fattade den 12 november 2013 beslut om att inleda processen med att ansöka om en listning av Bolaget på NASDAQ OMX First North. Listningen planeras till våren 2014. Remium Nordic AB är finansiella rådgivare till Moretime.

För frågor vänligen kontakta Peter Sjögren, styrelseordförande, tel. 070-526 25 21 eller Carl-Fredrik Morander, verkställande direktör, tel. 070-609 99 93

• Brott, juridik, rättsfrågor

MORETIME
Giving you Moretime for core business