Förlängd teckningstid avseende företrädesemission i Moretime Professional Services AB (publ)

Styrelsen i Moretime Professional Services AB (publ) (”Moretime”) har i enlighet med villkoren för företrädesemission i Moretime beslutat att förlänga teckningstiden till den 29 april 2016.

”Vi kommer att använda de kommande två veckorna till att förhandla med borgenärer och investerare med målsättningen att innan emissionen slutligen avslutas ha en komplett och fullständig bild avseende Moretimes finansiella ställning. Framförallt för att säkerställa att villkoren för emissionernas genomförande är uppfyllda” säger Carl-Fredrik Morander, styrelseordförande Moretime.

Offentliggörande av preliminärt resultat i emissionen kommer publiceras den 3 maj 2016.

Villkoren för erbjudandet framgår av det informationsmemorandum som finns på Moretimes hemsida www.moretimegroup.se

Carl-Fredrik Morander, Styrelseordförande Moretime