Rädda världen lite grann varje dag!

Rädda världen lite grann varje dag! 2016 blev Hotell Mossbylund svanenmärkta på restaurang och hotell. Det var en lång procedur, allt från att byta ut gamla kylskåp, granska samtliga leverantörer och få igång miljötänket hos personalen. "Denna medvetenhet tar vi automatiskt med oss hem och till våra privata hushåll. I grund och botten är det varje liten plastpåse, varje tvättmaskin som snurrar, varje köttbit vi slänger som spelar roll" säger Josefine Andersson Sandberg, husfru på Hotell Mossbylund. "Det är alltså inte den stora svanenmärkningen som gör skillnad, utan det är den lilla handlingen gång på gång på gång."

Svanen är den officiella, gemensamma miljömärkningen i Norden. Märkningen visar att produkter, varor och tjänster uppfyller högt ställda krav på miljö, hälsa, funktion och kvalitet. Engagemanget miljön ligger Mossbylund varmt om hjärtat och många svanar har det blivit. "Vi fick en impuls en dag att visa upp vår vackra strand och berätta hur mycket vi älskar den fantastiska omgivningen och miljön som vi värnar om. Det började med några roliga bilder en solig förmiddag där svanen fick vara i fokus, och sen har vi fortsatt bland tvätthögar, ute på potatisåkern, i restaurangen och på hotellrummen."

Svanens egen facebooksida uppmärksammade Hotell Mossbylund med texten: ”Vi har sådana fantastiska kunder! De kämpar hårt för att klara våra tuffa krav. Och det är en fröjd att se hur stolta de är över sitt miljöarbete. Go Mossbylund, vi gillar er film starkt!”

"Att värna om miljön och göra hållbara och kloka val för framtiden är en självklarhet för oss på Mossbylund." avslutar Josefine.

• Semester

• restaurang
  • hotell
  • svanenmärkt

• Skåne

Du hittar oss mitt bland böljande fält, bara 40 minuter från Malmö, och med den vackra sydkusten som granne. Här har Mossbylund utvecklats från 1800-talets lantbruk, till ett vackert hotell med ett njutfullt spa och ett förstklassigt kök som frestar med lokala delikatesser. Här bor, helgmyser och konfererar du i ett av våra 47 hotellrum och sex konferensrum. Du får en fyrstjärnig vistelse och fantastisk utsikt. Med omtanke för det lokala, personliga och enkla ger vi dig en härlig upplevelse och möjlighet att både koppla av och på.

Josefine Andersson Sandberg

Husfru Hotellstäd, personal, skyddsombud, miljö/svanenmärkning, marknadsföring, 0411 30036