Motivation.se får sin 4.000:e medlem

Sveriges ledarskapssajt Motivation.se ökar sin trafik kontinuerligt och har idag 25.000 unika besökare per månad. I dagarna fick sajten också sin 4.000:e medlem - Thomas Rakar, Försäljningschef på Tele2 Business. Han beskriver sajtens innehåll med tre ord - lärorikt, utmanande och bra nivå.

Motivation.se är en källa till kunskap för dig som leder i vardagen. Sajten riktar sig till nyblivna och etablerade chefer och ledare inom offentlig och privat sektor. Vi bevakar de huvudområden som vi ser att en ledare behöver förhålla sig till idag. Ambitionen är att ta ett helhetsgrepp kring det som krävs för att utvecklas och prestera både på jobbet och privat – fysiskt, mentalt och socialt. Fokus ligger alltid på att generöst dela med oss av praktiska råd, tips och idéer.

Vår 4000:e medlem jobbar som försäljningschef på Tele2 Business och blev tipsad av sin HR-chef som ofta använder Motivation.se i sitt arbete.

Vi ställde några frågor till Thomas Rakar.

Hur hittade du till oss och vad var det som fick dig att stanna?

- Tele2 är en starkt värderingsstyrd organisation och vi har under året arbetat mycket med frågor kring motivation och arbetsglädje. Som Försäljningschef har jag en egen utsedd sparringpartner som heter Maria Nylén på HR som utmanar mig kring motivation och belöningssystem. Vi för en konstant levande diskussion där Marie hjälper mig genom att visa på nya teorier, hålla mig uppdaterad gällande de senaste forskningsrönen osv. Maria länkar ofta till artiklar hos er. Själv har jag sett väldigt traditionellt på belöningssystem och motivation men har fått Marias hjälp med att fördjupa mig och förändra min syn.

Hur kommer Motivation.se till nytta för dig i din vardag?

- Sidan ger mycket inspiration, jag får matnyttiga tips och hjälper mig att fördjupa mig i ämnet.

Vilka upplever du är dina främsta ledarskapsutmaningar idag?

- Jag tror att många chefer med mig ofta i det vardagliga kan uppleva svårigheter med att hitta en bra balans mellan tydlighet, krav och förväntningar och att vara coachande. Inte komma med lösningar själv utan låta individen växa och ta tillvara på den enorma potential som finns hos varje medarbetare.

Läs hela intervjun med Thomas på Motivation.se!