Pressmeddelande -

Annika Sjöö och Fredric Brunberg blir nya dansare för showen Dansa samba med mig - En hyllning till Cornelis

Move Your Feet AB presenterar två nya dansare till vårturnén Dansa Samba med mig – En hyllning till Cornelis:

Annika Sjöö har deltagit som dansare i TV-programmet Let's Dance under tre säsonger och vann tävlingen 2009 tillsammans med världens starkaste man, Magnus Samuelsson! Annika är även 2-faldig Svensk Juniormästare i 10-dans och fick den stora äran att lära ut bröllopsvalsen till Kronprinsessan Victoria och Prins Daniel. Annika driver företag inom kost, träning och hälsa.

Fredric Brunberg har dansat sedan 6 års ålder. Har även deltagit som dansare i Let´s Dance 2016 tillsammans med Isabel Adrian och har även haft stora framgångar i norska Skal Vi Danse tillsammans med Jorun Stiansen 2017. Fredric är även framgångsrik tävlingsdansare på landslagsnivå i Pardans och har jobbat som skådespelare och dansare i bl.a. London och Sverige.

• Jag är oerhört stolt och glad över att Annika och Fredric bestämde sig för att bli en del av kompaniet Move Your Feet och medverka under vårens föreställningar. Jag ser mycket fram emot vårt samarbete, säger Tobias Karlsson, producent för showen.

Om föreställningen

Dansa samba med mig – En Hyllning till Cornelis, med dansaren och koreografen Tobias Karlsson i spetsen och några av landets bästa dansare kända från bl.a. Let´s Dance.

I showen får du som åskådare uppleva Cornelis låtar på ett helt nytt sätt. Det blir en resa mellan Brasilien och Sverige, sorg och lycka samt 1600-tal och 2017. Dansare kommer att illustrera låtar av tre sångare som kompletteras med inspelningar från artister som Lill Lindfors, Jack Vreeswijk och Alexander Rybak. Klassiker som Brev från Kolonien, Felicia adjö eller balladen om Fredrik Åkare och Cecilia Lind är bara några av låtarna som är med. Showens historia berättas genom musikens texter, karaktären på dansen och koreografin.

Medverkande

Tobias Karlsson, Calle Sterner, Björn Törnblom, Jeanette Karlsson, Maria Zimmermann, Elisabeth Novotny, Malin Johansson, Annika Sjöö, Fredric Brunberg, Alexander Svanberg, Henric Stillman, Joanna Stillman, Maria Bild, Joakim Norsten, Simon Lingmerth, Evelina Schönberg Olsén, Märta Wengelin och Ella Dahl.

• Västra Götaland

– Mina drömmar sen barnsben har lett till internationella framgångar men framförallt ett underbart och roligt liv!Tobias började dansa som 8-åring och har sedan dess hunnit med att skördat internationella framgångar. Han har vunnit många tävlingar både i Sverige och internationellt, haft huvudrollen i den världsberömda dansgruppen "Burn the floor" och turnerat runt om i världen. Han har dessutom deltagit i 14 säsonger av tv-programmet Lets dance i både Sverige, Danmark och Norge. Tobias brinner för sitt arbete och kan inspirera till att våga följa drömmen även om vägen känns lång eller rent ut sagt omöjlig. Just nu är Tobias Karlsson aktuell som koreograf och dansare i egna danskompaniet Move Your Feet.

Lena Schulte

Presskontakt Projektledare Marknadsföring, press och turné 070-585 66 95