Framgångssagan Movehome fortsätter

Sedan hustillverkaren Trivselhus lanserade varumärket Movehome hösten 2012 har cirka 200 familjer valt att bygga ett Movehome. Nyckeln är det digitala verktyget ”Bygg online” som gör att alla bygger sitt personliga hus på webben och får pris direkt.

– Vi står för något helt nytt på marknaden, ändå har både unga och äldre husköpare omedelbart tagit till sig konceptet, säger Jan Johansson.

Enligt Byggfaktas statistik har Movehome snabbt kapat åt sig en marknadsandel på drygt 2 procent, vilket i relation till äldre och mer inarbetade varumärken är en hög siffra.

Under 2015 fortsätter framgångssagan. För att öka tillgängligheten kommer ett flertal visningshus byggas runt om i Sverige, så att fler människor kan uppleva Movehome i verkligheten. Dessutom har ett markområde i Lerum utanför Göteborg med över 50 tomter förvärvats. I Kungsängen, Stockholm, sker försäljning av tomter både i egen regi och genom samarbete med markägare.

– Vi ökar effektiviteten, förbättrar tillgängligheten och sänker kostnaden utan att köparen behöver kompromissa med design och kvalitet. Samtidigt som Movehome revolutionerar sättet att bygga hus står varumärket för trygghet genom att vara en del av Trivselhus, säger Jan Johansson.

• bygg online
  • bygga hus