Nytänkaren Movehome fyller tre år

Movehome gör det enkelt och roligt att bygga hus. När Trivselhus lanserade varumärket för tre år sedan etablerade det sig omedelbart på marknaden.  Nu kan Movehome också glädja sig över rekordhög kundnöjdhet.

– Alldeles färska siffror visar att vi ligger långt över branschsnittet, säger vd Jan Johansson.

Movehome möter människor på det sätt som allt fler förväntar sig i dag – det digitala. Nyckeln till
varumärkets framgångar är verktyget Bygg online som gör att alla människor kan vara med och skapa sitt hus genom att forma det på webben och få pris direkt. Sedan starten hösten 2012 har flera hundra familjer byggt nytt hus på det här sättet. I en färsk undersökning har det oberoende institutet IMA AB mätt hur nöjda kunderna är efter inflyttning och siffrorna är glädjande för Movehome .

– Undersökningen visar att vi har en kundnöjdhet på 92 procent, en mycket hög siffra med tanke på att branschsnittet är 80 procent. Enligt Byggfaktas statistik har vi också en marknadsandel på 2,2 procent, vilket i relation till äldre och mer inarbetade varumärken är mycket bra, säger Jan Johansson.

Den 5 oktober firar Movehome tre år och varumärkets snabba expansion fortsätter.
Bland annat byggs nu ett flertal visningshus runt om i Sverige, så att fler människor kan uppleva
Movehome i verkligheten.

– Vi ökar effektiviteten, förbättrar tillgängligheten och sänker kostnaden utan att köparen behöver kompromissa med design och kvalitet. Det är bakgrunden till våra framgångar, säger Jan Johansson.