Varför jobbar du som säljare på Movement?

En ny inspirerande dag! Jag fick möjlighet att följa med ut på fältet tillsammans med vår duktiga säljare Towa Hardenstedt Ståhl som arbetar i vår säljkår Färskt & Mejeri. Jag passade på att ställa några frågor till Towa:

Varför arbetar du på Movement?

Jag tycker att det är ett spännande och roligt företag att arbeta på, med starka varumärken och bra kollegor!

Berätta vad som är mest spännande med ditt arbete!

Det är givande att träffa kunder. En sak som är spännande är hur vi får nya samarbetspartners eller nya uppgifter i samband med en ny säljcykel. Att vi alltid måste anpassa oss efter det nya som kommer och jobba på nya sätt gör arbetet väldigt utvecklande.

Berätta om något du är riktigt nöjd med, som du åstadkommit i ditt arbete?

Jag har ofta legat bra till i teamet vad gäller att uppnå de olika budgetar som sätts upp, de aktiviteter vi bestämmer tillsammans med våra samarbetspartners. Den här säljperioden fick vi några nya samarbetspartners i portföljen och jag kände därför att jag ville sätta ett nytt mål för mig själv. Något jag inte alltid presterat lika bra på är faktiskt försäljningsvärde av de order jag själv säljer in i butik, här har jag legat någonstans i mitten av teamet. Jag bestämde mig för att ha fokus på detta och tyckte att jag borde kunna vara i topp även här. Redan efter fyra veckor hade jag sålt mer än jag gjort någon tidigare säljperiod och hade bäst resultat i teamet. Säljcykeln är inte slut än, men det kommer bara öka! Det känns riktigt bra att jag kunde bevisa för mig själv att jag kunde lyckas även här. Jag nådde resultatet genom att verkligen ha fokus på att sälja volymer.

Vad får du ut av samresor med kollegor?

Jag har ofta med mig nya kollegor ut på samresa och ibland även kollegor från kontoret eller våra samarbetspartners. Jag tycker det är roligt att visa upp arbetet och vad vi gör när vi besöker våra butiker och kunder!