Ancrona blir ny distributör för Ginger Joe på DVH.

1 juni 2018 tar Multibev AB över Ginger Joe på den svenska marknaden och väljer då Ancrona som samarbetspartner för bearbetning av dagligvaruhandeln.

Ginger Joe är en uppfriskande törstsläckare med spännande smak av ingefära, inspirerad av "Ginger" Joseph Stone- en mustaschprydd grönsakshandlare bosatt i London och grundare till huset ”Stone’s”. Legenden säger att Joe var smått besatt över den kittlande smaken av ingefärsrot och det var vid hans första djupdykning i ingefärsdrycken kring år 1740 som mustaschen blev hans signum. Varumärket har haft en enorm utveckling sedan det lanserades 2012 på Systembolaget och är nu näst bäst säljande produkt inom blanddrycksegmentet. 2015 lanserades alkoholfri Ginger Joe original på hela DVH och den kompletterades 2017 med Ginger Joe Päron. Succén har varit stor även på DVH och försäljningen har haft stora ökningstal.

”Jag har sneglat på detta coola mustaschprydda varumärke i flera år och är riktigt glad och förväntansfull över att nu få in det i vår dryckesportfölj!” berättar Jenny Waldelius, Brand Manager på Ancrona. ”Vi är väldigt hemma i den här kategorin och kommer tillsammans att ta Ginger Joe till nästa nivå inom dagligvaruhandeln.” Ancrona kommer att ta hand om distribution, bearbeta centrala kunder och supportera med trade marketing samt sköta säljkårsbearbetning via sina kollegor på Movement Sales Partner. Tillsammans har de redan flera välkända drycker i sin portfölj som bland annat Clausthaler, Brewdog, Chapel Hill och Saturnus.

”Ancrona och Movement Sales Partner har många års erfarenhet av premiumvarumärken inom dryck och vi känner oss helt trygga med att vi tillsammans kommer att fortsätta den fantastiska succé som Ginger Joe är för den svenska marknaden” säger Richard Keller, VD på Multibev.”

Jenny Waldelius, Brand Manager på Ancrona AB mobil:070-300 53 71
E-post:jenny.waldelius@ancrona.se

Richard Keller, VD på Multibev
Tel: 070-30 44 552E-post:Richard.keller@multibev.se