Ancrona expanderar tillsammans med ADTV

Ancrona AB har tillsammans med ADTV AB etablerat ett samarbete inom servicehandeln. Samarbetet innebär att 750 butiker som har ADTV:s TV-skärmar för reklam kommer att få en aktiv säljbearbetning av Ancronas säljkår. På servicehandeln har det visat sig passa särskilt väl då det är en miljö där en hög grad av impulsköp sker.

Ancrona är ett välkänt säljbolag inom dagligvaruhandeln som nu tillsammans med ADTV tar steget in på Servicehandeln. ”I Ancronas affärsidé är att få starka varumärken att växa och det är det vi nu vill jobba vidare med inom Servicehandeln med de varumärken som redan idag använder sig av ADTV:s tjänster – vi kommer med vår säljkår se till att reklam-
och marknadssatsningar optimeras på bästa sätt i alla butiker” säger Peter Nordwall VD för Ancrona AB.

Med över 750 tv-skärmar runt om i landet är ADTV den största reklamkanalen inom Servicehandeln. De produkter som annonseras via ADTV syns i genomsnitt 2 00 gånger per butik och vecka. ”Med rätt exponering och annonsering ökar försäljningen med över 15% under en reklamvecka i våra butiker” säger Daniel Tengle Ferber grundare och VD för ADTV AB.

”Samarbetet med ADTV är ett led i vår expansion och vi ser fram emot att utveckla de varumärken vi tillsammans representerar” säger Peter Nordwall VD för Ancrona AB.

För mer information, kontakta:

Peter Nordwall, VD Ancrona AB

E-mail: peter.nordwall@ancrona.se , mobil 073-397 85 00